تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۹۹۲۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به‌منظور بررسی فرصت‌های اقتصادی؛

مدیرکل صمت استان خراسان رضوی با سرکنسول ایران در کازان روسیه دیدار کرد

‌می‌متالز - سرکنسول ایران در کازان روسیه و مدیرکل، معاونین صمت و تعدادی از مدیران مجموعه‌های اقتصادی استان جهت بررسی فرصت‌های اقتصادی در تاتارستان روسیه دیدار کردند.

به گزارش می‌متالز، «امیررضا رجبی» مدیرکل صمت با تاکید بر ظرفیت‌های صنعتی و تجاری موجود استان برای صادرات محصولات صنایع غذایی و کشاورزی، تجهیزات و مصالح ساختمانی، محصولات پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی، کیف، کفش و چرم به روسیه برای حضور در دو رویداد نمایشگاهی صنایع روسیه (INNOPROM) و نمایشگاه «حلال کازان سامیت» اعلام آمادگی کرد.

براساس این گزارش، در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان روسیه با مدیرکل، معاونان بازرگانی و توسعه تجارت و امور صنایع صمت، نمایندگان سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و برخی دیگر از مدیران اقتصادی استان موضوعاتی نظیر تبادلات مالی و انتقال ارز شرکت ها، همکاری‌های مشترک فنی در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی، معرفی توانمندی‌های صنعتی، معدنی، تجاری، فرهنگی و ... استان خراسان رضوی در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و حضور موثرتر در حوزه کشور‌های اوراسیا از جمله روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

«داوود میرزاخانی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان با اشاره به وجود روابط سیاسی مطلوب ایران با روسیه اظهارکرد: شرایط تجارت با روسیه در هیچ زمانی به اندازه اکنون فراهم نبوده و ترک بازار روسیه از سوی شرکت‌های اروپایی فرصت طلایی برای حضور قدرتمند فعالین اقتصادی ایرانی در بازار روسیه محسوب می‌شود.

وی افزود: کشورمان فرصت مغتنمی برای حضور در حوزه صنعت روسیه دارد و اگر صنعت گران مان از این فرصت به خوبی استفاده کنند، حتی در صورت بهبود روابط روسیه و کشور‌های غربی این بازار را در آینده نیز در اختیار خواهند داشت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده