تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۹۹۹۶۲
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر صمت خبر داد:

ایجاد شهرک انرژی خورشیدی و فناوری در خراسان شمالی/ موافقت با ایجاد ۵ شهرک یا ناحیه صنعتی

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احداث شهرک انرژی خورشیدی و شهرک فناوری در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران در حاشیه سفر خود به خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با ایجاد شهرک انرژی خورشیدی در خراسان شمالی موافق هستیم و در صورتیکه جانمایی آن انجام شود از آن نیز حمایت خواهیم کرد تا فضا برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شود.

وی افزود: شهرک فناوری نیز از مصوبات دولت در این استان است که به محض دریافت مجوز ها، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون در کشور به ۱۰۰ شرکت دانش بنیان زمین واگذار شده است و می‌تواند در خراسان شمالی نیز انجام شود.

رسولیان بیان کرد: توسعه فضا‌های صنعتی برای تمام استان‌های کشور مهم است به همین دلیل طی سال گذشته ۶ هزار هکتار به فضای شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده شد.

وی بیان کرد: طی سال گذشته ۲۰۰ هکتار به فضای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان شمالی نیز اضافه شده و برای حمایت از این استان، ۵ شهرک یا ناحیه صنعتی دیگر در این استان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۷۵۰ واحد تعطیل در کشور از سال گذشته تاکنون به چرخه تولید بازگشته است، تصریح کرد: هم اکنون در حال فعال کردن اراضی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هستیم و ۴۹۰۰ طرح صنعتی نیز اکنون در مرحله نصب ماشین آلات قرار دارد.

رسولیان عنوان کرد: طی سال گذشته ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به دلیل عدم انجام تعهدات متقاضیان، خلع ید و به سرمایه گذاران جدید واگذار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده