تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۳
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۰۰۱۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات:

آماده سرمایه‌گذاری در معادن فلز شهرستان سنقر هستیم

‌می‌متالز - طی جلسه‌ای که عصر پنجم فروردین‌ماه با حضور محمد رشیدی و سید جواد حسینی‌کیا نمایندگان استان در مجلس، محمد طیب صحرایی استاندار و محسن دارابی رئیس سازمان صمت استان برگزار شد آخرین وضعیت احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی کرمانشاه و سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، در ابتدای این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با سازمان ایمیدرو در راستای توسعه و تجهیز، اکتشاف و رفع موانع معادن استان شکل گرفته است گفت: این تفاهم‌نامه طی چند سال آینده اشتغالزایی خوبی در استان ایجاد خواهد کرد.

محسن دارابی افزود: این تفاهم نامه تمامی معادن شهرستان‌های هرسین، سنقر، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به راه‌اندازی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی کرمانشاه داشت و افزود:طی مدت زمان کوتاهی فرایند ثبت شرکت انجام گرفت و هم اکنون نیز مکان این نیروگاه در شهرک صنعتی زاگرس مشخص شده است که با تایید مدیرعامل توسعه معادن و فلزات وزارت صمت این پروژه بزرگ در کرمانشاه عملیاتی خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان کرمانشاه در زمینه معادن، ما صددرصد آماده سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر فلزی در شهرستان سنقر هستیم.

به گفته اردشیر سعدمحمدی تحقق احداث پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی کرمانشاه نیازمند ارزیابی اولیه و مطالعات زیست محیطی، تخصیص گاز و آب است که امیدواریم با حمایت استاندار کرمانشاه و نمایندگان استان در مجلس به زودی این موارد نیز مرتفع شود.

وی مدت زمان ارزیابی اولیه احداث این نیروگاه را شش ماه عنوان کرد و گفت: پس از ارزیابی و عقد قرارداد ۲۴ ماه زمان می‌برد تا نیروگاه احداث و به شبکه سراسری متصل گردد.

سعد‌محمدی افزود: با احداث این نیروگاه در صورت اعلام صنایع استان، مبنی بر میزان برق مصرفی در تابستان، برق آن‌ها قطع نخواهد شد.

در ادامه محمد رشیدی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تفاهم‌نامه‌ای که در حوزه معادن با سازمان ایمیدرو در راستای رفع موانع معادن وتوسعه، تجهیز و اکتشاف معادن با مبلغ یازده هزار میلیارد تومان منعقد شد که میتواند طی چند سال آینده اشتغالزایی خوبی را در استان رقم بزند.

آماده سرمایه‌گذاری در معادن فلز شهرستان سنقر هستیم

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی افزود:در زمینه احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی کرمانشاه نیز مقدمات تخصیص گاز، آب و تایید محیط زیست و منابع طبیعی چند ماه طول خواهد کشید، ولی با احداث این پروژه به عنوان یک زیرساخت بزرگ انرژی، اشتغالزایی بزرگی در استان شکل خواهد گرفت.

در ادامه سید جواد حسینی‌کیا نماینده مردم استان در شهرستان سنقر نیز گفت: سنقر تنها شهری است که دارای کانسار فلزی می‌باشد و در این میان پروانه هفت محدوده از معادن سنقر به زودی صادر خواهد شد که با کار جهادی در این تنگنای اقتصادی خواهیم توانست مشکلات را از پیش روی مردم این استان برداریم.

آماده سرمایه‌گذاری در معادن فلز شهرستان سنقر هستیم

وی افزود:در شرایط تحریم جزیره‌ای فکر کردن توسعه استان را عقب خواهد انداخت باید با همکاری و تعامل دستگاه‌های استان مشکلات را از پیش با برداریم و در این زمینه در کمیسیون صنایع و معادن در خدمت مردم خواهم بود.

منبع: فرتاک نیوز

عناوین برگزیده