تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۳۹
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۰۰۱۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صنعت حامی عرضه خودرو در بورس کالا به دو دلیل شد / علت توقف

‌می‌متالز - وزیر صنعت که آماده دومین استیضاح توسط مجلس شده با اعلام دو دلیل برای عرضه خودرو در بورس کالا، مدعی شد برخی دستگاه‌ها مانع از ادامه عرضه خودرو در بورس کالا شدند!

به گزارش می‌متالز، رضا فاطمی امین که تا چند روز دیگر باید برای دومین بار به نمایندگان خواهان استیضاح پاسخ دهد از هر راهی برای کاهش فشار‌ها استفاده کرده و این بار به ایرنا رسانه دولت، گفت: صنعت خودرو اولین‌گروه از تحریم‌های سال ۹۷ بود. به گونه‌ای که حتی تحریم‌های بانکی پس از تحریم خودرو انجام شد و این‌نشان‌دهنده تمرکز دشمن بر این حوزه است. زیرا مسائل اجتماعی و اقتصادی را در بردارد.

وی ادامه داد: کاهش و افت شدید تولید خودرو در سال ۹۷ و آغاز تحریم ها، مشاهده شد و طی ۴ سال متوالی تولید به کمتر از یک میلیون دستگاه رسید و نشان‌دهنده عدم پایداری تولید شد. دولت هم سال گذشته در شرایط شکاف بین عرضه و تقاضا و تفاوت قیمت کارخانه و بازار قرار داشت.

این مقام مسوول افزود: در این میان آنچه برای مردم اهمیت داشته و نقش بسزایی در اقتصاد و تورم دارد، قیمت بازار است. زیرا بیش از ۸۰ درصد معاملات مربوط به بازار دست دوم است. به طوریکه سال گذشته از بین بیش از ۷ میلیون خودرو شماره‌گذاری شده، ۱.۳ میلیون دستگاه متعلق به خودرو‌های جدید و بقیه مربوط به خوردو‌های کار کرده بود.

حمایت از عرضه خودرو در بورس کالا!

فاطمی امین عرضه خودرو در بورس کالا را ناشی از به دو دلیل دانست و گفت: اول اینکه وزارت صنعت به مرجع قیمتی رسمی و شفاف دست یافت. دومین دلیل هم ناشی از این بود که بورس کالا باعث کاهش قیمت خودرو شد و قیمت خودرو‌های عرضه شده در بورس کالا پایین‌تر از قیمت بازار بود، ولی متاسفانه برخی دستگاه‌ها با مداخلات این روند را متوقف کردند و این ابزار از دست وزارت صنعت خارج شد.

به گفته وی با توجه به توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط، ورود کالا‌های ایرانی به عربستان در دستور کار است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده