تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۰۹
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۰۰۲۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگشت پیش دریافت معاملات بورس کالا از ۱۰ به ۳۰ درصد و توقف معاملات اعتباری

‌می‌متالز - برگشت پیش دریافت معاملات میلگرد و آهن در بورس کالا از ۱۰ به ۳۰ درصد و توقف معاملات اعتباری از جمله تصمیمات مسوولان دو وزارت اقتصاد و صنعت با مدیران شرکت بورس کالا و گمرک بود.

به گزارش می‌متالز، جلسه مسوولان دو وزارت اقتصاد و صنعت و با حضور مدیران شرکت بورس و گمرک عصر دیروز برگزار شد و چهار تصمیم گرفته شد و موضوع برگشت پیش دریافت معاملات تیرآهن و میلگرد در بورس کالا از ۱۰ به ۳۰ درصد و اجرا از امروز به کارگزاران بورس اعلام شد.

براساس این گزارش، مصوبات این جلسه شامل موارد زیر بود:

۱- برگشت میزان پیش دریافت معاملات بورس کالا از ۱۰ به ۳۰ درصد از امروز (ابلاغیه مربوط به تیرآهن و میلگرد توسط بورس کالا صادر شده و در هفته آتی، نامه شمش فولاد نیز ابلاغ می‌شود)

۲- معاملات اعتباری متوقف و در موارد خاص با نظر وزارت صنعت اجرا شود.

۳- با توجه به ابلاغیه وزارت صنعت و ... گمرک در اسرع وقت نسبت به اجرای مصوبه تنظیم بازار اقدام و ردیف‌های تعرفه‌ای تعیین شده از سوی وزارت صنعت صرفا توسط تولیدکننده و یا در صورت خرید از رینگ صارداتی بورس کالا، صورت گیرد.

۴- در خصوص متناسب سازی سقف مجاز خرید مواد اولیه با فروش محصولات در بورس کالا، شنبه آینده جلسه مشترکی بین وزارت صنعت و بورس کالا برگزار و جداول مربوطه سهمیه واحد‌ها نهایی خواهد شد.

معاملات کنسانتره، گندله و اسفنجی از روز شنبه به یکشنبه منتقل شده و خروجی جلسه شنبه در معاملات روز یکشنبه به بعد اعمال می‌شود.

منبع: خبرگزاری اقتصادی ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده