تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۰۰۷۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۵ دوره آموزشی اتاق تهران

‌می‌متالز - پنج دوره آموزشی «فرآیند واردات»، «آشنایی با قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی»، «پرورش مذاکره‌کننده موفق»، «روش‌های پرداخت و تامین‌مالی بین‌المللی» و «مذاکرات تجاری به زبان انگلیسی» از جمله رویداد‌های آموزشی است که اتاق تهران برای توانمندسازی تجار و تولیدکنندگان در مواجهه با اقتضائات فضای کسب‌وکار تدارک دیده و این دوره‌ها در اردیبهشت ماه برای بهره‌برداری فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، شروع دوره آموزشی آنلاین «فرآیند واردات و اسناد آن» در یازدهم اردیبهشت ماه بوده و این دوره طی ۶ ساعت در روز‌های دوشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ برگزار می‌شود. سرفصل‌های آموزشی این دوره به موضوعاتی، چون معرفی انواع واردات، ثبت‌سفارش در سامانه جامع تجارت، شیوه‌های تامین ارز، نقاط انتقال ریسک و هزینه در ترم‌های اینکوترمز ۲۰۲۰ با رویکرد واردات، بیمه باربری در واردات و اظهار کالا اختصاص دارد.

موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران (آیتک) دوره آموزشی آنلاین «آشنایی با قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی» را از دوازدهم اردیبهشت ماه آغاز کرده و روز‌ها و ساعات بر گزاری آن، یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۷ الی۲۰ خواهد بود. ارائه تعاریف کلی از اصول قرارداد کار، شرایط کار، جرائم و مجازات‌ها، قانون بیمه بیکاری، نحوه پرداخت حق‌بیمه و ارسال لیست حقوق کارکنان شاغل در قرارداد‌ها جزو سرفصل‌های آموزشی این دوره است. دوره آموزشی دیگری که به‌صورت آنلاین در این ماه برگزار می‌شود، «پرورش مذاکره‌کننده موفق» است که از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز شده و طی ۱۲ ساعت در روز‌های شنبه و دوشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ برگزار می‌شود. تبیین اصول کلیدی مذاکره موفق، رفتارشناسی در مذاکره، نقطه ترک مذاکره، چک لیست برنامه‌ریزی در مذاکره، بیان رایج‌ترین چالش در فرآیند مذاکره و مراحل مهم در مذاکره از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره خواهد بود.

آغاز دوره آموزشی آنلاین «روش‌های پرداخت و تامین‌مالی بین‌المللی» نیز از ۲۳ اردیبهشت ماه بوده و در روز‌های شنبه و دوشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ ادامه می‌یابد. در این دوره، موضوعاتی نظیر مهم‌ترین روش‌های پرداخت بین‌المللی، مراحل انجام حواله ارزی، مراحل گشایش برات اسنادی، تفاوت‌های روش حواله و برات، نحوه گشایش ال‌سی در شرایط تحریم و ضوابط مهم بانک‌مرکزی در حوزه ارزی موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.

برپایی دوره آموزشی «مذاکرات تجاری به زبان انگلیسی» هم از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز شده و این دوره در روز‌های یکشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ برگزار می‌شود. سرفصل‌های آموزشی این دوره مفاهیمی، چون درک مذاکرات، نحوه تبادل اطلاعات، چانه‌زنی در مورد سود متقابل و مواجهه با مسائل دشوار در مذاکرات را دربر می‌گیرد.

علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌های آموزشی برای ثبت نام باید به سایت موسسه آموزش به آدرس https:// itecc.tccim.ir/ قسمت دوره‌های آموزشی (دوره‌های کوتاه مدت) مراجعه کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده