تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۳۰۰۸۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نصب و راه اندازی فیلتر پرس در کارخانه کنسانتره آریاجنوب یزدان آباد

‌می‌متالز - به مناسبت هفته کارگر طرح نصب و راه اندازی فیلتر پرس در کارخانه کنسانتره آریاجنوب یزدان آباد زرند افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، به مناسبت هفته کارگر با حضورسیدرضاحسینی نژاد و جمعی ازمسوولین شهرستانی طرح نصب و راه اندازی فیلتر پرس در کارخانه کنسانتره آریاجنوب یزدان آباد زرند افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معدن سنگ آهن آریا جنوب زرند، سدسازی آریاجنوب ایرانیان، در ۳۵ کیلومتری غرب زرند و ۱۰ کیلومتری شمال یزدانشهر واقع شده است.

یزدانپناه مدیر این مجموعه گفت: این مجموعه معدنی از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در بخش استخراج معدن شروع نموده و از سال ۱۳۹۷ کارخانه شماره یک کنسانتره آهن با ظرفیت سالانه ۶۰۰ هزار تن محصول، احداث و راه اندازی شد که موجبات اشتغال زایی ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم را فراهم نموده است.

وی افزود: طرح نصب و راه اندازی فیلتر پرس در کارخانه کنسانتره آریاجنوب با عنایت به آیه شریفه‌ی } وَ جَعَلْنا مِنَ الْماءِ کُلََّ شَیْ ءٍ حَیٍَّ با هدف بازیافت و کاهش مصرف آب و همچنین اهداف محیط زیستی، با سرمایه گذاری ریالی ۲۵۰۰ میلیون ریال، معادل ۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی تحقق یافت، با راه اندازی این واحد ۷۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی گردید که این امر موجب شده تا از نفوذ پساب کارخانه به محیط زیست جلوگیری شود.

او افزود: شایان ذکر است در طرح فوق تعداد ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم بکارگیری و اشتغال زایی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده