تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۵:۰۹
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۳۰۰۸۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سرمایه ۳۶.۵۰۰ میلیارد ریالی «تاصیکو» تصویب شد

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با نماد بورسی تاصیکو با حضور ۷۱ درصدی سهامداران سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، افزایش سرمایه تاصیکو از مبلغ ۳۱.۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۷.۵۰۰ میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق العاده مورد تصویب قرار گرفت. بر همین اساس افزایش سرمایه به مبلغ ۳۶.۵۰۰ میلیارد ریال، از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به مبلغ ۲۰.۰۰۰ میلیارد ریال و اندوخته سرمایه‌ای به مبلغ ۱۶.۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

بخشی از جلسه به پرسش و پاسخ میان سهامداران و مدیرعامل تاصیکو اختصاص داده شد که مهم ترین موارد مطرح شده در آن به شرح زیر است:

شرکت سرمایه گذاری صدر تامین به صورت سرمایه‌گذاری به فعالیت خود ادامه خواهد داد و اقدامات عملیاتی را از طریق شرکت‌های زیرمجموعه، تاسیس شرکت‌های جدید و یا تجمیع شرکت‌های موجود محقق خواهد کرد چرا که تجمیع این شرکت‌ها امکان استفاده‌ی بهینه از ظرفیت‌ها و نهایتا ارزش افزوده‌ی بیشتری را خواهد داشت.

تاصیکو متشکل از ۱۷ شرکت در حوزه معدن و صنایع معدنی است و سبد متنوعی از اکتشاف و حفاری، استخراج و بهره‌برداری زغال سنگ، طلا، فولاد و صادرات محصولات نهایی خود دارد.

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین سال ۱۴۰۲ در صورت‌ وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ بر ۷۹۳.۸۹۵ میلیارد ریال به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۱۲۰۸ درصدی را به همراه داشته است.

تاصیکو در سال گذشته صادرات خود را ۱۶۴ درصد با تلاش و همکاری شرکت‌های زیرمجموعه افزایش داده است.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده