تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۰۰۸۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد تقاضا برای فولاد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - طبق پیش بینی انجام شده میزان تقاضا برای محصولات فولادی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۶ درصد نسبت به سال قبل رشد خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، انجمن جهانی فولاد (WSA) در پیش بینی کوتاه مدت خود ارائه کرده است که تقاضا برای محصولات فولادی در منطقه MENA در سال ۲۰۲۳ به ۷۰.۲ میلیون تن خواهد رسید. این در حالی است که طبق پیش بینی انجام شده میزان تقاضا برای محصولات فولادی در منطقه MENA در سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۶ درصد نسبت به سال قبل رشد خواهد کرد.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۸ آوریل) اعلام کردند عوامل جهانی بر تقاضای محصولات فولادی در کشور‌های شمال آفریقا به ویژه مصر و الجزایر تأثیر بیشتری خواهد داشت. به ویژه بررسی‌ها نشان می‌دهد اقتصاد مصر تحت فشار کاهش بودجه، پیامد‌های بیماری همه گیر، جنگ در اوکراین و کمبود ارز خارجی می‌باشد. به نقل از منابع خبری پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری، تولید ناخالص داخلی کشور مصر به ۳ درصد کاهش یابد و این کشور با تورم بالایی مواجه شود.

به نقل از برخی تاجران، اقتصاد کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس (GCC) ثابت کرده است که در برابر شوک‌های جهانی مقاوم‌تر هستند. در نتیجه پیش بینی می‌شود تقاضا برای محصولات فولادی در خاورمیانه در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۲ درصد و در سال ۲۰۲۴ حدود ۳.۲ درصد رشد کند و به ترتیب به ۵۲.۴ میلیون تن و ۵۴.۱ میلیون تن برسد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، طبق برآورد انجمن جهانی فولاد (WSA) تقاضای جهانی برای محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ به ۱.۸۲۲ میلیارد تن خواهد رسید. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان تقاضای جهانی برای محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد خواهد کرد.

در این میان معامله گران در روز جمعه (۲۸ آوریل) گزارش دادند طبق پیش بینی انجمن جهانی فولاد (WSA)، تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴ حدود ۱.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد تورم و نرخ‌های بهره بالا، بهبود تقاضای فولاد را در اکثر کشور‌ها در سال جاری محدود خواهد کرد.

همچنین کمیته فولاد سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) پیش بینی کرد که تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۳ تنها ۱ درصد رشد خواهد داشت. این در حالی است که تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۳ درصد کاهش داشته است. همچنین باید توجه داشت که کمیته فولاد سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) نسبت به افزایش بیشتر ظرفیت مازاد فولاد توسط فولادسازان ابراز نگرانی کرد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده