تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۰۱۹۸۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت نهایی خودرو‌های مونتاژی اعلام شد+ جدول

‌می‌متالز - شورای رقابت پس از انتشار قیمت پایه خودرو‌های مونتاژی، قیمت نهایی این خودرو‌ها را اعلام کرد. با نگاهی به جدول جدید قیمت‌ها می‌توان مشاهده کرد که تقریبا تمام این خودرو‌ها کاهش قیمت داشتند.

به گزارش می‌متالز، شورای رقابت پس از تعیین قیمت خودرو‌های داخلی، به سراغ خودرو‌های مونتاژی رفت و نرخ جدید ۱۷ محصول مونتاژکاران را اعلام کرد. در ابتدا این شورا با یک جدول ساده و بدون توضیح قیمت‌های جدید مونتاژی‌ها را منتشر کرد. اما سازمان حمایت اعلام کرد که این شیوه انتشار مورد تایید سازمان نیست و شورای رقابت باید توضیحات بیشتری در این رابطه بدهد.

قیمت نهایی خودرو‌های مونتاژی اعلام شد+ جدول

قیمت نهایی خودرو‌های مونتاژی اعلام شد+ جدول

قیمت نهایی خودرو‌های مونتاژی اعلام شد+ جدول

شورای رقابت تاکنون توانست قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی را محاسبه و اعلام کند و تعدادی از خودرو‌ها در جدول جدید قیمتی غایب هستند و در روز‌های آینده قیمت سایر خودرو‌ها نیز اعلام می‌کند. حال سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان جدولی منتشر کرده است که قیمت نهایی خودرو‌های مونتاژی در آن درج شده است.

سخنگوی شورای رقابت در این‌باره توضیح داد: قیمت خودرو‌هایی که اعلام نشده‌اند، درحال محاسبه هستند.

او در رابطه با علت تاخیر در اعلام قیمت سایر خودرو‌ها بیان کرد: سایر خودروسازان باید صورت‌های مالی خود را به شورای رقابت تحویل می‌دادند تا با اطلاعات دقیق قیمت‌های جدید محاسبه شود. اما برخی از آن‌ها با شورای رقابت همکاری نکردند و به همین علت محاسبات دچار اختلال شد.

برخی از خودروسازان در واکنش به اظهارات سخنگوی شورای رقابت ادعا کردند که در رابطه با علت اعلام نشدن قیمت محصولات‌شان بی‌اطلاع هستند و همه مدارک لازم را به سازمان حمایت ارسال کردند تا به شورای رقابت انتقال دهند.

این خودروساز در مورد زمان اعلام قیمت جدید محصولات‌شان اظهار بی‌اطلاعی کردند.

مونتاژکاران زیان‌ده می‌شوند؟

با نگاهی به جدول جدید قیمت خودرو‌های مونتاژی می‌توان مشاهده کرد که با ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری دستوری خودرو‌های مونتاژی تقریبا تمام محصولات مونتاژکاران تاکنون با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

در این میان، برخی کارشناسان معتقدند که قیمت‌گذاری دستوری خودرو‌های مونتاژی آغازی است برای ورود شرکت‌های مونتاژکار به مرحله زیان‌دهی. اما شورای رقابت و سازمان حمایت بر این عقیده بودند که خودرو‌های مونتاژی در کارخانه با قیمت بالایی فروخته می‌شوند و این شرکت‌ها به نوعی گران‌فروشی می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده