تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۵۸
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۰۲۱۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تاراج مواد معدنی با دور زدن قانون

‌می‌متالز - امام جمعه عشق آباد گفت: برخی افراد سودجو با برنده شدن در مزایده ها، مواد معدنی بخش دستگردان را به صورت غیر قانونی خارج می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام تهرانی پور امام جمعه عشق آباد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات معادن بخش دستگردان گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید باید معادن بلاتکلیف این بخش هرچه سریعتر ساماندهی و تعیین تکلیف شوند تا تحرکی در رونق اقتصادی منطقه ایجاد شود.

او با گلایه از کم توجهی به بخش معدن گفت: سهم بخش دستگردان از این معادن چیست و چرا این معادن چندین سال است بلاتکلیف هستند؟

امام جمعه عشق آباد با گلایه از واگذاری معادن به افراد بدون صلاحیت فنی گفت: افرادی در ظاهر سرمایه گذار، اما در باطن دلال و سودجو در مزایده‌های معادن شرکت کرده اند و مواد معدنی را غیر مجاز برداشت می‌کنند و مشکلاتی را برای بخش دستگردان به وجود آورده اند؛ چرا با این افراد برخورد قانونی نمی‌شود؟

در این جلسه همچنین تأمین سوخت ماشین آلات معادن، راه‌های دسترسی به معادن، زیرساخت‌های آب، برق و برداشت مواد معدنی بیشترین موضوعاتی بود که مطرح و قول پیگیری داده شد.

همچنین در این جلسه سایر مسوولان پرداخت حقوق دولتی معادن به بخش، ایجاد حساب مالی معادن در بانک‌های عشق آباد، پرداخت بیمه تأمین اجتماعی کارگران معادن در عشق آباد، پرداخت مالیات معادن در خود بخش دستگردان، فرآوری معادن بخش دستگردان در خود بخش، جلوگیری از خام فروشی و امکان واگذاری معادن بخش به شرکت‌های بزرگ را خواستار شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده