تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۰۲۳۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
دبیر انجمن نگهداری ساختمان‌های استان تهران:

صنعت فولاد پیشران صنعت ساختمان در کشور است

‌می‌متالز - دبیر انجمن نگهداری ساختمان‌های استان تهران در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان اینکه صنعت فولاد پیشران صنعت ساختمان در کشور است، گفت: در صورتی که صنعت فولاد و ساختمان در کشور رونق بیشتری بگیرد تقریباً یک سوم جمعیت کشور در حوزه ساخت و ساز فعال می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، رضا موذن، دبیر انجمن نگهداری ساختمان‌های استان تهران در حاشیه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۳ با اشاره به اهمیت کمک و حمایت دولت از صنعت فولاد کشور، تاکید کرد: حمایت دولت می‌تواند به پیشران شدن صنعت فولاد و به تبع آن صنعت ساختمان در کشور منجر شود.

دبیر انجمن نگهداری ساختمان‌های استان تهران تصریح کرد: با رونق صنعت ساختمان در واقع یک سوم جمعیت ایران درگیر کار در حوزه‌های مختلف این صنعت می‌شوند و این می‌تواند در رونق کسب و کار در حوزه‌های خدمات فنی، خدمات اجرایی، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و یا بهره‌برداران صنعت ساختمان تاثیرگذار شود.

موذن یادآور شد: توسعه صنعت فولاد به رشد و توسعه اقتصاد ملی نیز کمک می‌کند و با اقدامات حمایتی در جهت تامین منابع مالی فولادسازان قیمت محصولات فولادی نیز در بازار کاهش می‌یابد و این می‌تواند به کاهش قیمت ساختمان‌ها نیز منجر شود.

دبیر انجمن نگهداری ساختمان‌های استان تهران به مزیت‌های توسعه صادرات محصولات فولادی در بازار‌های جهانی اشاره کرد و افزود: صادرات قلب تپنده صنعت فولاد کشور است و این می‌تواند با ارز آوری و کسب درآمد‌های بیشتر چرخه اقتصادی کشور را بیش از پیش تسهیل کند.

موذن تاکید کرد: در این شرایط سخت اقتصادی و با وجود تحریم‌های ظالمانه ما باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم با توسعه صنایع مختلف شاهد اقتصاد پیشرو و امیدبخش در کشور باشیم.

دبیر انجمن نگهداری ساختمان‌های استان تهران در پایان با اشاره به کیفیت محصولات فولادی ایران، اظهارداشت: خوشبختانه در صنعت فولاد کشور کیفیت محصولات فولادی از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و ایران با وجود معادن بزرگ فولادی می‌تواند در زمینه تولید و صادرات محصولات فولادی نقش مهمی را در منطقه ایفا کند.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور حدود ۸۰۰ شرکت داخلی در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و معدنی کشور روز‌های ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا است و پس از چهار روز فعالیت، عصر امروز بکار خود پایان می‌دهد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده