تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۰۲۴۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
ضیایی، مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر مطرح کرد:

موثرترین روش برون‌رفت از شرایط اقتصادی کشور؛ افزایش قابل توجه صادرات

‌می‌متالز - مهندس مجید ضیایی، مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر تصریح کرد: گذشته از تمام دستاورد‌های صادراتی به‌دست آمده در سالیان گذشته، با وجود اینکه در سال قبل به دلایلی که خارج از حوزه اختیارات ما بود، دچار کاهش چشمگیر صادرات شدیم، اما باز هم صادرکننده نمونه باقی ماندیم.

به گزارش می‌متالز، این عضو انجمن مس ایران ادامه داد: اگر ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های صادرشده و همچنین سیاست‌های تهیه کاتد بخواهد همچون سال گذشته شرکت را در تنگنا قرار دهد، امکان ادامه فعالیت صادراتی برای مس باهنر سخت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر مطرح کرد: تصویب اخذ عوارض صادراتی که اخیرا ابلاغ شده و همچنین تفاوت نرخ ارز در بازار آزاد و نرخ ارزی که در سامانه نیما برای رفع تعهد صادراتی تعیین شده است، باعث شده در شرایط کاهش قیمت جهانی مس، دیگر صادرات برای این شرکت مقرون به صرفه نباشد.

مهندس ضیایی خاطرنشان کرد: مشتریانی که از دست خواهند رفت و پیدا کردن و جایگزینی تامین‌کنندگان جدید، تا سال‌ها شرکت را در حوزه صادرات دچار مشکل می‌کند و تبعات این تصمیمات نه تنها مس شهید باهنر بلکه دیگر شرکت‌های صادراتی را نیز برای مدتی طولانی به شکلی جبران‌ناپذیر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی همچنین ضمن گلایه از نحوه عرضه کاتد در بورس کالای ایران، تاکید کرد: قانون دیگری وضع شده است که کاتد مورد نیاز برای محصولات صادراتی، صرفا باید از طریق رینگ صادراتی تامین شود. این مساله نیز تاثیر جدی در توقف صادرات داشته و به دلیل اینکه قبل از تامین زیرساخت‌ها در بورس، ابلاغیه مذکور عملیاتی شده است، عملا صادرات شرکت مس شهید باهنر به تعطیلی کشیده شده و پیگیری‌های صورت گرفته از مقامات مرتبط نیز نتیجه‌ای در بر نداشته است.

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر یکی از موثرترین روش‌های برون‌رفت از شرایط اقتصادی کشور را افزایش قابل توجه صادرات برشمرد و از اخذ تصمیماتی که منجر به دشوار کردن و حتی به تعطیلی کشاندن صادرات کشور می‌شود، ابراز تعجب کرد.

عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند