تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۰۲۹۸۰
سرویس خبر : انرژی

عرضه سیلندر گاز در کیش، سه برابر بیشتر از قیمت مصوب استان هرمزگان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: هزینه‌های حمل و نقل در حدی نیست که نرخ سیلندر گاز مایع در جزیره کیش سه برابر دیگر شهر‌های استان هرمزگان عرضه شود.

به زارش می‌متالز، نرخ مصوب سیلندرگاز در شهر‌های استان ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان است، اما ساکنان جزیره کیش برای دریافت هر سیلندرگاز مایع سه برابر بیشتر از قیمت دیگر شهر‌های استان هرمزگان پرداخت می‌کنند.

مسئولان اداره نظارت و بازرگانی منطقه آزاد کیش و شرکت‌های توزیع کننده گاز در کیش اعلام کردند هزینه حمل و خدمات در جزیره کیش بالاست.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان، گفت: عرضه بالاتر از نرخ ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان تخلف است.

وی افزود: هزینه حمل و نقل به حدی نیست که قیمت تمام شده برای مصرف کننده در جزیره کیش را سه برابر افزایش دهد.

تعداد بازدید : 2


معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان گفت: براساس قانون مناطق آزاد وظیفه نظارت و کنترل بر قیمت عرضه خدمات بر عهده مسوولان سازمان منطقه آزاد است.

عبدالرضا پیروی منش افزود: براساس ماده ۸۸ قانون نظام صنفی تا زمانی که اتاق‌های اصناف در مناطق آزاد تشکیل نشده است وظیفه نظارت بر قیمت گذاری خدمات بر عهده سازمان مناطق آزاد کشور است.

وی افزود: براساس نرخ گذاری سیلندر‌های گاز در وزن‌های مختلف به ویژه سیلندر ۱۱ کیلویی تایید شده و برای اجرا ابلاغ شده است برای هر سیلندر ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان است و شرکت‌های توزیع کننده گاز در کشور موظف به رعایت این قیمت هستند.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان گفت: ساکنان جزیره کیش می‌توانند هرگونه شکایتی در خصوص نرخ گذاری سیلندرگاز در جزیره کیش را با شماره ۱۲۴ مطرح کنند.

عبدالرضا پیروی منش افزود: ۶۶ هزار تومان سیلندرگاز به عنوان نرخ رسمی تایید نمی‌شود.

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده