تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۰۶
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۰۳۰۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیگیری تکمیل زنجیره تولید در دستورکار بسیج مهندسین صنعت معدن فارس

‌می‌متالز - مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت معدن فارس با اشاره به پیگیری تکمیل زنجیره تولید اذعان داشت: زنجیره تولید همچون زنجیره صنعت خودرو کشنده فارس با معرفی سرمایه گذاران شهرستانی، پیگیری جذب سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی صنایع فولاد، آلومینیم و صنایع معدنی فارس پیگیری خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، نشست کارگروه اندیشه ورز صنعت معدن با حضور رییس سازمان بسیج مهندسین صنعت معدن فارس، معاون مدیرکل صمت فارس، مدیر فناوری اطلاعات استانداری فارس، معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، معاون پردیس شرکت‌های دانش بنیان، اساتید دانشگاه و دیگر اعضاء به میزبانی اتاق بازرگانی صنایع، معادن شیراز برگزار شد.

مهندس حسین پناهی، مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت معدن فارس در این نشست که در سالن جلسات اتاق بازرگانی صنایع معادن شیراز برگزار گردید، گفت: نشست کارگروه اندیشه ورز با موضوعات بررسی طرح پایش تخصصی ظرفیت بین المللی حوزه صنایع و معادن، بررسی راهکاری‌های اجرایی رشد تولید واحد‌های صنعتی نیمه فعال برگزار گردید.

وی در خصوص موارد پیشنهادی و دستورکار این جلسه توضیح داد: استفاده بهینه و برنامه ریزی از ظرفیت خالی واحد‌های صنعتی از جمله موضوعاتی بود که پیرامون آن بحث و گفتگو شد.

پناهی با اشاره به پیگیری تکمیل زنجیره تولید اذعان داشت: زنجیره تولید همچون زنجیره صنعت خودرو کشنده فارس با معرفی سرمایه گذاران شهرستانی، پیگیری جذب سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی صنایع فولاد، آلومینیم و صنایع معدنی فارس پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: فعال سازی واحد‌های راکد با محوریت کلینیک عارضه بسیج صنعت، پیگیری و مطالبه گری تسریع در پرداخت تسهیلات به طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالا جهت تکمیل و راه اندازی در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات و پیگیری و مطالبه گری فعال سازی سامانه‌های صدور مجوزات کسب و کار بویژه سامانه امور اراضی و سایر سامانه‌ها از دیگر دستورکار‌های این جلسه از نشست کارگروه اندیشه ورز سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس بود.

مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس همچون گذشته از فعالیت با قدرت کلینیک صنعت و معدن این سازمان جهت رفع موانع و مشکلات واحد‌های صنعتی استان فارس خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ حمایت از صنایع نیمه فعال و راکد قابل احیا در قالب طرح‌های صنعت یار و معدن یار با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: پایش عارضه یابی صنایع کوچک و متوسط که قابلیت احیا داشته باشند، با استفاده از شبکه مهندسین بسیجی متخصص و مشاورین خبره کلینیک صنعت معدن بسیج و با استفاده از تسهیلات بانکی قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه و همچنین تامین مالی با ظرفیت مجمع عالی بسیج استان پیگیری و دنبال خواهیم کرد.

برگزاری رویداد ملی ملاصدرا در خرداد

سیدرضا ساداتی، رییس کارگروه صنعت بسیج فارس در پایان این نشست از برگزاری رویداد ملی ملاصدرا در خرداد ماه خبر داد و افزود: رویداد ملی ملاصدرا به منظور حل مسائل و چالش‌های صنایع و کمک به تجاری سازی صنعت با عنوان نوآوری باز در صنعت ایران برنامه ریزی شده و امیدواریم با کمک و حمایت مراکز علمی دانشگاهی شرکت‌های فناور و دانش بنیان بتوانیم با هم افزایی بسیج یک رویدادی در شان فارس برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده