تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۰۳۹۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سکه حدود ۷ میلیون تومان حباب دارد/ پیش بینی نرخ طلا در روز‌های آتی

‌می‌متالز - رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت:قیمت امروز سکه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حباب دارد البته حباب سکه در روز‌های اخیر متغییر و از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی آرای درباره حباب امروز سکه، گفت: امروز سکه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حباب دارد البته حباب سکه در روز‌های اخیر متغییر و از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا در هفته‌های اخیر، افزود: در هفته‌های قبل با توجه به اتفاقاتی که در حوزه‌های اقتصاد بین‌الملل از جمله اشکالاتی که در سیستم بانک‌های آمریکایی رخ داد، ارزش دلار رو به کاهش گذاشت و موجب شد قیمت جهانی طلا -نرخ اُنس جهانی- به بالاترین حد خود تا ۲۰۷۷ دلار نیز افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در ۳ الی ۴ روز اخیر مجددا با توجه به بهتر شدن شرایط اقتصادی و اعلام نرخ بهره رسمی توسط فدرال رزرو آمریکا که -نرخ بهره در آمریکا بالا رفت- تقاضا در بازار جهانی برای سرمایه‌گذاری روی طلا کاهش پیدا کرد، در نتیجه قیمت طلای جهانی با توجه به کاهش تقاضا، با کاهش همراه شد.

کشتی‌آرای در ادامه گفتگو تصریح کرد: امروز نرخ اُنس جهانی ۱۹۷۵ دلار است که نسبت به ۲ الی ۳ روز گذشته ۱۸ دلار افزایش داشته است، البته اقدامات بانک مرکزی درخصوص نرخ ارز مثبت بوده و همین موضوع موجب شد ما در بازار ارز ثبات نسبی قیمت داشته باشیم بنابراین با توجه به دو عامل قیمت جهانی طلا و ثابت بودن نسبی نرخ ارز در چند روز گذشته، قیمت طلا و سکه در بازار کشور ثبات داشته است.

وی درباره پیش بینی قیمت طلا در روز‌های آینده، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به ثبات قیمت ارز در کشور و کنترل بانک مرکزی ثبات بازار طلا ظرف چند روز آینده باقی بماند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده