تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۰۴۱۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم طبس:

درآمد معادن از شهرستان‌ها خارج نشود

‌می‌متالز - نماینده مردم طبس، سرایان، بشرویه و فردوس در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد معادن با اولویت ایجاد زیرساخت در داخل شهرستان‌های غربی استان هزینه شود.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام مجید نصیرایی، روز پنج شنبه ۴ خرداد در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در طبس برگزار شد، اظهار کرد: برخی از مشکلات وجود دارد که در حوزه‌های انتخابیه و استان نیاز به رسیدگی بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه به برکت دولت انقلابی در نقطه نقطه استان شاهد کار تلاش و پیشرفت هستیم، بیان کرد: در حوزه راه علی رغم اینکه عقب ماندگی‌های فراوانی داریم، در بحث بهسازی، دوبانده سازی، آسفالت و روکش و راه‌های روستایی و تامین قیر رایگان شاهد اقدامات موثری بوده‌ایم.

نصیرایی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای راه‌های حوزه انتخابیه تدبیر شده است، ادامه داد: در بحث مسکن مصوبه‌ای برای مجلس شکل گرفت و دولت جدی پای کار آمد.

وی با بیان اینکه در چهار شهرستان حوزه انتخابیه همه قطعات ویلایی و ۲۰۰ متری واگذار می‌شود که به برکت مجلس انقلابی است، افزود: یکی از دغدغه‌های توسعه کشور، تولید و اشتغال بحث جمعیت بوده که براین اساس طرح جمعیتی آغاز شده و در طبس تنها ۴۶ قطعه زمین واگذار به افراد مشمول طرح شده است.

نماینده مردم طبس، سرایان، بشرویه و فردوس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حوزه آب که دغدغه امروز و فردای ما بوده اعتبارات خوبی گذاشته و به طور جدی انتقال آب از دریا در دستور کار است.

نصیرایی با بیان اینکه استفاده از آب‌های ژرف در حال پیگیری است، تصریح کرد: در مساله گاز در خراسان جنوبی اکنون روستای بالای ۲۰ خانوار نداریم که گاز شهری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد روستا‌های زیر ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار بوده که به برکت گفتمان انقلابی است، افزود: نگاه انقلابی گره‌ها را باز و بن بست‌ها را می‌شکند که این امر برآمده از توکل و توسل و تلاش شبانه روزی است.

نصیرایی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید جدی پرداخته شود مسئله آب است، ادامه داد: اکنون شهرستان طبس دچار تنش‌های جدی برای تامین آب شرب است و به وزیر نیرو پیشنهاد دادیم که از ظرفیت خط انتقالی که به یزد آمده استفاده کنیم.

وی با اشاره به بحث راه‌ها، بیان کرد: این امر توجه خاصی می‌طلبد؛ بعضا اعتبارات چند برابر شده، اما با توجه به افزایش هزینه‌ها نمی‌توانیم اعتبارات مورد نیاز این بخش را تامین کنیم.

نصیرایی بیان کرد: بخش مهمی از اعتبارات براساس شاخص جمعیت توزیع می‌شود حال ما به عنوان نمایندگان مجلس در گوشه کویر چه بگوییم؛ که این امور سبب مهاجرت جوانان شده است.

وی اظهار کرد: توجه به این امر در برنامه هفتم توسعه و تفکیک حوزه انتخابیه می‌تواند به توسعه این منطقه کمک کند.

نصیرایی با بیان اینکه درخواست داریم در برنامه هفتم توسعه با نگاه محرومیت زدایی به ظرفیت معادن توجه شود، افزود: این امر بسیاری از مشکلات شهرستان را رفع خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده