تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۵۳۸۹
کد خبر: ۳۰۴۲۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی مطرح کرد؛

معادن خراسان‌رضوی ۴۸ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی پرداختند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان رضوی از دریافت ۴۸ هزار میلیارد ریال از محل حقوق دولتی معادن در حال بهره‌برداری استان و واریز به خزانه عمومی دولت در سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «امیررضا رجبی» مدیرکل صمت استان خراسان رضوی در دیدار با سرمایه‌گذاران معدنی سبزوار و در مراسم آغاز به کار طرح برداشت ژئوفیزیک هوایی در پهنه غرب خراسان رضوی افزود: دریافت حقوق دولتی معادن خراسان رضوی پارسال نسبت به سال ژیش از آن چهار برابر بیشتر بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن به استان‌ها واریز شد که با اولویت مناطق معدنی و برای زیرساخت‌ها هزینه می‌شود.

مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه دولت سیزدهم به حوزه اکتشاف و استخراج معادن نگاه ویژه‌ای دارد، گفت: با اجرای طرح کاداستر، اطلاعات معدنی به طور شفاف در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

وی افزود: هم اینک اطلاعات پروانه‌های معدنی با آنچه در سامانه کاداستر است، مطابقت دارد و این شفاف سازی زمینه افزایش درآمد واقعی دولت از حقوق دولتی معادن را فراهم کرده است.

رجبی ادامه داد: عملیات بزرگ اجرای طرح ژئوفیزیک هوایی در پهنه‌های معدنی غرب خراسان رضوی برکات و ثمرات فراوانی برای این استان و منطقه خواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خراسان رضوی استانی معدن‌خیز است و معادن جزو مزیت‌های اصلی سرمایه گذاری در این منطقه به شمار می‌رود.

مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی همچنین گفت: سنگ آهن با ۵۹ معدن، آهک و آلومینیوم آهکی با ۴۴ معدن، سنگ تزیینی و نما با ۲۴۳ معدن، کرومیت با ۷۱ معدن، مس با ۵۲ معدن، گچ با ۵۱ معدن، طلا با هشت معدن، منگنز با ۳۶ معدن و سیلیس با ۲۷ معدن جزو مهمترین معادن خراسان رضوی هستند که ذخیره قطعی برخی از آن‌ها به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار