تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۰۴۴۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

از ظرفیت همسایگان شمالی برای توسعه گیلان استفاده شود

‌می‌متالز - استاندار گیلان با تاکید بر تعامل سازنده میان بخش‌های تجاری و اقتصادی مهم این استان، گفت: تعامل میان اتاق‌های سه گانه در جهت اعتلای استان در زمینه‌های مختلف ازجمله تولیدات محصولات صادراتی محور و تجارت بسیار مهم و تاثیرگذار است.

به گزارش می‌متالز، اسدالله عباسی در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان گیلان افزود: کشور‌های حاشیه خزر و اعضای اتحادیه اوراسیا، ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای توسعه گیلان به‌شمار می‌روند و باید از آن‌ها استفاده کرد؛ از این‌رو در راه تحقق این مهم با توجه به اینکه رئیس جدید اتاق دارای پتانسیل‌های مدیریتی و موفقی بوده، می‌تواند نقش پررنگی در این مسیر داشته باشد.

عباسی با اشاره به حل برخی مشکلات ترانزیت زمینی کالا از طریق ساخت پل مرزی جدید آستارا، گفت: در این‌خصوص جلساتی با هیات‌رئیسه اتاق رشت انجام داده و بسیاری از مسائل در این‌خصوص در حال انجام است. وی با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش کشتیرانی افزود: این استان به دلیل وجود نوار ساحلی و همسایگی با کشور‌های حاشیه دریای خزر دارای ظرفیت‌های خوبی به لحاظ حمل‌ونقل دریایی است. قاسم رضاییان، رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی رشت نیز در این جلسه به ارائه برنامه‌ها و سیاست‌های اتاق برای بهبود کیفیت بر گزاری جلسات شورای گفتگو پرداخت و اظهار کرد: تخصصی‌کردن حوزه مشورتی اتاق رشت به صورت عملی با ارائه راهکار راهبردی به وسیله تشکیل کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف ازجمله گردشگری و اقتصادی (سلامت، تمدنی، فرهنگی، حمل‌ونقل، لجستیک و ترانزیت، صنایع تبدیلی و قضایی و ظرفیت‌های خاص منطقه آزاد)، همچنین راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی شهرستانی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های محلی برای اتصال به اقتصاد ملی می‌تواند به پویایی هرچه بیشتر شورا کمک کند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده