تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۷
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۰۴۵۴۷
سرویس خبر : متالورژی و مواد

برگزاری همایش «آشنایی با گرایش خوردگی و حفاظت از مواد»

‌می‌متالز - انجمن علمی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه فردوسی مشهد، همایش «آشنایی با گرایش خوردگی و حفاظت از مواد» را برگزار می‌کند.

به گزارش می‌متالز، این برنامه دوشنبه ٨ خردادماه ساعت ١٢، با حضور دکتر مصطفی میرجلیلی و دکتر قاسم براتی دربند اعضای هیات علمی گروه مهندسی مواد دانشگاه فردوسی، در تالار دکتر حائریان دانشکده مهندسی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به لینک https://b۲n.ir/u۴۶۴۶۸ مراجعه کنند.

مهندسی خوردگی (corrosion engineering)، علمی کاربردی و فنی برای جلوگیری یا کاهش خسارات ناشی از پدیده خوردگی با استفاده از روش‌هایی مقرون به‌صرفه و مورد اعتماد است. پیش زمینه لازم برای مهندس خوردگی آگاهی از اصول خوردگی و عملیات مبارزه با آن، داشتن علم کافی در زمینه خواص شیمیایی، متالورژیکی، فیزیکی و مکانیکی آلیاژها، تسلط بر آزمون‌های خوردگی و الکتروشیمیایی است. همچنین یک مهندسی خوردگی باید انواع محیط‌های خورنده و روش‌های مقابله با آن‌ها را در جهت کاهش سرعت خوردگی بشناسد.

گرایش خوردگی و حفاظت از مواد از زیرشاخه‌های رشته مهندسی مواد به حساب می‌آید که در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته ارائه می‌شود؛ اما در برخی از دانشگاه‌های دنیا به دلیل ارتباط نزدیکی که به علم شیمی دارد به‌عنوان زیرشاخه مهندسی شیمی نیز دسته‌بندی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده