تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۰۴۹۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شعبه بانک ایرانی هفته آینده در سلیمانیه عراق راه اندازی می‌شود/ کمبود نیرو در بانک‌ها و گمرک را جبران می‌کنیم

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد از ایجاد شعبه بانک ملی در سلیمانیه عراق در هفته آینده خبر داد و گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه به کردستان اختصاص می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در راستای احترام به اعتقادات مردم و تمایل به استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه، امسال ۱۵۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه به کردستان اختصاص می‌یابد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در نشست با مدیران استانی واحد‌های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک‌های استان کردستان، اظهار داشت: انتظار می‌رود با تلاش بیشتر در جهت انجام وظیفه حوزه کاری خود عمل کنید، چرا که برخی از استان‌ها از جمله کردستان میراث‌دار کم‌توجهی‌های از قبل بوده و جبران عقب‌ماندگی‌ها، زمان‌بر است.

وی جدی گرفتن اجرای قانون را ضروری دانست و گفت: باید حساب شرکت‌هایی که در استان فعالیت کرده به خود استان بازگردد. پذیرفته نیست شرکت‌ها از زیرساخت‌ها و امتیازات کر ستان استفاده کرده، اما در ادای دین خود کوتاهی کنند.

وی از آمادگی برای بخشودگی دیرکرد تسهیلات خبر داد و افزود: مبدهکاران به شرط پرداخت ۶ درصد، مشکلی در بخشودگی جرائم آنان نداریم.

خاندوزی بر ضرورت اجرای قانون مولدسازی تاکید کرد و بیان کرد: باید دستگاه‌هایی که به بهانه‌های مختلف از قانون سر باز زده و از زیر بار مسوولیت شانه خالی کرده، شناسایی و از ادامه این روند جلوگیری شود، چرا که این قانون به عنوان یک اهرم جلوبردن طرح‌های عمرانی تصویب شده و تصمیم حاکمیت است.

وی بیان کرد: باید برای اتمام پروژه‌های زنگ زده و کلنگ‌خورده سالیان گذشته، از این اموال مازاد و دارایی‌های راکت بر روی زمین مانده و بی‌خاصیت استفاده و به رور برسد تا منابع مالی جبران شود.

وزیر اقتصاد درباره دغدغه کمبود نیرو در بانک‌ها و گمرکات خاطرنشان کرد: دنبال جذب سهمیه و مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم تا این مشکل برطرف شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده