تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۰۵۲۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان در تاشکند

‌می‌متالز - پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، امروز چهارشنبه در تاشکند با حضور سرپرست وزارت صمت برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، علمی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان، امروز چهارشنبه در تاشکند با ریاست سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت و با حضور مقاماتی از دولت و مجلس و فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشورمان برگزار شد.

لذیذ قدرت‌اف، وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان نیز ریاست هیات ازبکستانی را بر عهده داشت.

جلسات مقدماتی این اجلاس از روز دوشنبه در تاشکند آغاز شده است. در همین راستا کمیته‌های مختلفی ذیل این کمیسیون تشکیل شده و آغاز به کار کرده‌اند؛ این کمیته‌ها در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت، انرژی، علمی و فرهنگی، کشاورزی، گردشگری و حمل و نقل تشکیل شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت که به منظور برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان به تاشکند سفر کرده در حاشیه این مراسم، با مقامات اقتصادی ازبکستان نیز دیدار و مذاکره کرد.

در این سفر، هیأت بلندپایه صنعتی، کشاورزی و تجاری کشورمان شامل مقاماتی از دولت و مجلس و فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای شرکت در کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت را همراهی می‌کنند.

شایان‌ذکر است که ازبکستان به عنوان یکی از کشور‌های مهم و هدف صادراتی ایران بوده و صادرات به این کشور، در ماه‌های اخیر، روند رو به رشدی داشته است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده