تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۳۰۵۲۰۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

گزارشی از مجمع عمومی فوق العاده شرکت پشم شیشه ایران/ سود خالص ۲۳۶ درصدی در سال ۱۴۰۱

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق العاده شرکت پشم شیشه ایران با حضور نمایندگان صاحبان سهام این شرکت در شیراز برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو و شرکت پشم شیشه ایران؛ مجمع عمومی فوق العاده شرکت پشم شیشه ایران سالیانه منتهی به سال مالی ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱ با حضور صاحبان سهام شرکت پشم شیشه ایران از شرکت‌های تابعه تاصیکو و شستا در روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲ با توجه به احراز حد نصاب قانونی و اعلام حضور بیش از ۶۵ درصد سهامداران در جلسه و همچنین حضور نماینده سازمان بورس و سهامداران دیگر این شرکت به صورت حضوری و سامانه پخش آنلاین، برگزار شد.

در ابتدای جلسه جهانگیر باقری مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران گزارشی از وضعیت عملکرد و فعالیت‌های صورت گرفته این شرکت در سال ۱۴۰۱ و برخی برنامه‌های پیش را در سال ۱۴۰۲ ارائه داد.

وی در ادامه با تشریح عملکرد شرکت به آخرین وضعیت پروژه احداث و نوسازی کارخانه پشم شیشه ایران در منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: این پروژه تاکنون با هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۸۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال انجام می‌باشد.

باقری گفت: از مهمترین دست آورد‌های به دست آمده در سال گذشته، کسب رتبه اول سرآمدان هلدینگ شایسته تقدیر بود که با همت و تلاش همه ارکان شرکت رقم خورد.

همچنین وی افزود: به منظور ایجاد بازای منسجم و قانونمند برای تسهیل داد و ستد نقدی و حذف واسطه گری در معاملات، خرید و فروش مستقیم بین فروشنده و خریدار، کاهش نوسانات مخل بازار و شفافیت در فرآیند فروش محصولات، شرکت پشم شیشه ایران در سال گذشته توانست ۳.۲۴۰ تن به ارزش ۱،۱۴۳،۳۵۰ میلیون ریال محصولات خود را در بورس کالای ایران به فروش برساند.

جهانگیر باقری بیان داشت: از آنجایی که صادرات از اولویت‌ها و سیاست‌های کلان این شرکت می‌باشد، با به کارگیری یک تیم فروش متخصص، توانستیم بازار‌های جدیدی را در حوزه فروش محصولات شرکت ایجاد نماییم. به طوری که این شرکت توانست رکورد جدیدی را در بخش صادرات، در سال گذشته ثبت نماید.

در ادامه جلسه سایر اعداد مالی منتهی به سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه قبل به صورت ذیل اعلام گردید:

– فروش شرکت در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۰۶ درصدی به ۴,۹۳۹,۸۵۴ میلیون ریال رسید.

– سود ناخالص با رشد ۱۶۰ درصدی به ۱,۶۵۱,۵۶۹ میلیون ریال رسید.

– سود عملیاتی با رشد ۲۰۲ درصدی به ۱,۳۴۳,۲۰۹ میلیون ریال رسید.

– سود خالص با رشد ۲۳۶ درصدی به ۱,۳۰۶,۶۸۶ میلیون ریال رسید.

در پایان این مراسم، هیات رئیسه مجمع به هیات مدیره، مدیرعامل و کارکنان شرکت بابت عملکرد درخشان در سال ۱۴۰۱ تبریک گفته و همچنین آرزوی موفقیت نمود.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده