تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۰۶۰۸۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش قیمت آهن‌آلات در هفته ریزش دلار

‌می‌متالز - کاهش قیمت دلار در بازار غیر رسمی با افزایش قیمت آهن‌آلات در بازار آزاد همراه بود در حالی که هفته‌های گذشته نرخ آهن‌آلات با نوسانات ارزی همبستگی مستقیم و قوی داشت، ولی این هفته با کاهش دو تا چهار هزار تومانی نرخ دلار، قیمت هر کیلوگرم میلگرد حدود ۲ درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، هفته گذشته با وجود کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، قیمت‌ها در بازار آزاد آهن‌آلات صعودی شد. قیمت انواع میلگرد حدود ۲ درصد رشد کرد، تیرآهن نیز پس از یک هفته ثبات قیمت در هفته گذشته صعودی شد و قیمت ناودانی، نبشی و پروفیل تقریبا ثابت ماند. کاهش نرخ ارز و رشد قیمت‌ها در بازار‌های جهانی مهمترین اخبار هفته گذشته در بازار فلزات بود.

پس از آنکه چین از بسته حمایتی ۵ تریلیون یوانی رونمایی کرد قیمت فلزات در بازار‌های جهانی صعودی شد و اخبار سیاسی با کاهش نرخ ارز در بازار داخلی همراه شد، ولی مساله اینجاست در طول هفته‌های گذشته قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات بیشتر با نرخ ارز همبستگی داشت تا نوسانات بازار‌های جهانی و این هفته قیمت‌ها با نوسانات بازار‌های جهانی اوج گرفت و به نرخ دلار بی توجه بود.

افزایش قیمت آهن‌آلات در هفته ریزش دلار

میلگرد

در بندر شانگهای تا بورس فلزات لندن و بازار آزاد شهر‌های مختلف از جمله اصفهان، هفته گذشته قیمت میلگرد صعودی بود. در بازار‌های جهانی قیمت میلگرد پس از هفته‌ها ریزش بالاخره صعودی شد همین مساله با واکنش مثبت میلگرد در بازار‌های داخلی همراه بود. قیمت هر کیلوگرم میلگرد ۱۰ و ۱۴ به صورت میانگین ۲ درصد رشد کرد.

گران‌ترین میلگرد بازار محصول گروه صنعتی درپاد تبریز بود. قیمت هر کیلوگرم میلگرد ۱۰ این شرکت در روز پایانی هفته به ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان رسید، ولی در بازار میلگرد سایر شرکت‌ها با قیمتی کمتر از ۲۷ هزار تومان نیز معامله شد. اگر روند افزایش قیمت میلگرد ادامه‌دار باشد در هفته پیش‌رو قیمت هر کیلوگرم میلگرد ۱۰ و ۱۴ به بالاتر از ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

تیر آهن

واکنش بازار تیرآهن به اخبار مهم داخلی و خارجی با افزایش قیمت در بخش معاملات کیلویی و کاهش قیمت در معاملات شاخه‌ای همراه بود. هر کیلوگرم تیرآهن در طول هفته ۱ درصد گران شد، ولی در بخش معاملات شاخه‌ای هر تیرآهن ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان افت قیمت داشت. با آغاز فصل گرم سال تقاضا برای تیرآهن افزایش پیدا می‌کند.

نبشی، ناودانی و پروفیل

افزایش جزئی قیمت انواع نبشی و ناودانی در بازار با ثبات قیمت پروفیل ضخامت ۲ همراه بود. در این بازار‌ها ریزش نرخ ارز و افزایش قیمت‌های جهانی باعث کاهش شدید معاملات شد و قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان نیز تغییر چندانی نداشت. اگرچه فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند در صورت رشد مجدد قیمت میلگرد، احتمالا سمت تقاضا در بازار نبشی، ناودانی و پروفیل نیز تقویت خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده