تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۳۰۶۰۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خسارت سیل اخیر به راه ها، مزارع و باغات در کوهبنان

‌می‌متالز - فرماندار کوهبنان گفت: جاری شدن سیلاب علاوه بر مسدود کردن راه‌های اصلی و روستایی خسارت صد درصدی به بعضی از باغات و مزارع معدن زغال سنگ هشونی را نیز دچار خسارت وبه تعطیلی کشاند.

به گزارش می‌متالز، توکلی گفت: شدت بارش‌های موجب جاری شدن سیل از بالادست به شهرک‌های امام رضا (ع) و شهید سلیمانی شد و تخریب بخشی از سیل بند موجب آبگرفتگی خانه‌های مسکونی شد که اسباب و وسایل زندگی آنان کاملا در آب فرو رفته است.

وی از حضور گروه‌های امدادی، سپاه، بسیج و هلال‌احمر در منطقه برای کمک‌رسانی خبر داد و گفت: این وضعیت نیاز به خدمات گسترده‌تری داد که از استان درخواست کمک کردیم.

توکلی افزود: هم اکنون کیلومتر ۲۵ جاده کوهبنان به زرند مسدود است که به دلیل حجم بالای این تخریب تا اطلاع ثانوی تردد در این مسیر امکان‌پذیر نیست.

وی افزود ۱۱ روستا در بخش مرکزی کوهبنان دچار سیل شدند.

فرماندار کوهبنان افزود: طبق آخرین ارزیابی انجام شده در شهر کوهبنان نزدیک به ۳۰ خانه ودر روستا‌های بخش مرکزی هم ۱۷ خانه کاملا دچار خسارت شدن وسیل با ورود به این منازل، ضمن تخریب قسمتی از منازلشان، تمامی لوازم خانه هایشان را هم تخریب کرده است.

توکلی تصریح کرد: متاسفانه معدن زغال سنگ هشونی در طغرالجرد هم تقریبا کامل زیر گل ولای رفته وخسارت بسیار جدی وارده شده و جاده این معدن کاملا مسدود شده است.

وی افزود: به زغال‌های استخراج شده این معدن و تجهیزات از جمله تعدادی ماشین آلات و خودرو خسارت میلیاردی وارد شده که برآورده ما این است حداقل تا دو هفته آینده امکان بازگشایی این معدن وجود نخواهد داشت.

تعداد بازدید : 6

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کرمان

عناوین برگزیده