تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۳۰۶۱۷
سرویس خبر : انرژی
مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد:

اجرای 26 پروژه مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی برای توسعه و بهبود فرآیندها

می متالز - مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی از اجرای طرح‌های نوین مهندسی با هدف بهبود و توسعه پالایشگاه‌ها در این مجتمع گازی خبر داد.
اجرای 26 پروژه مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی برای توسعه و بهبود فرآیندها

به گزارش می متالز، سید مهدی شفیعی مطهر با بیان اینکه مدیریت مهندسی، یک واحد راهبردی در مجتمع گاز پارس جنوبی است، گفت: هم اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی 26 پروژه در حال اجرا دارد که 6 طرح تکمیل شده و 20 طرح هم در حال اجراست.

وی افزود: چند طرح مهم زیربنایی، احداث کارگاه تعمیرات اساسی با همه ملحقات، تکمیل محوطه‌سازی ساختمان مرکزی، طرح میترینگ گاز پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم و پنجم از جمله این طرح‌ها هستند، همچنین مطالعات پروژه احداث انبار خدمات رفاهی و پروژه احداث آزمایشگاه محیط زیست از جمله طرح‌های در حال اجراست.

به گفته مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی، طراحی سامانه‌های آتش‌نشانی انبارهای متمرکز، مطالعات نصب و راه‌اندازی کمپرسورهای هوای پالایشگاه سوم، مطالعات شبکه و تنظیم دوباره رله‌های هوای تعدادی از پالایشگاه‌ها از دیگر طرح‌های مطالعاتی در این مجتمع گازی است.

شفیعی مطهر با اشاره به اهمیت طرح‌های فرآیندی گفت: هم اکنون طرح‌های بررسی و تحلیل میزان گازهای ارسالی به مشعل و پیگیری پروژه‌های اصلاحی برای کاهش این گازها نیز در حال اجراست.

وی دیگر پروژه مهم فعال در واحد مهندسی را بررسی میزان و منابع انتشار آلاینده‌ها عنوان کرد و ادامه داد: بررسی منابع و تامین آب شهرک‌های مسکونی، بررسی واحد استحصال اتان در پالایشگاه‌های سوم، پنجم و هفتم و بررسی مصرف مواد شیمیایی که یکی از بخش‌های پرهزینه در فرآیند تولید به شمار می‌آید، از دیگر برنامه‌های کاری این واحد است. همچنین تعریف و پایش شاخص‌ها و دریافت برنامه‌های اصلاحی از پالایشگاه‌ها و رتبه‌بندی پالایشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های مدیریت مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی است.

عناوین برگزیده