تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۰۶۱۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

به وزیر پیشنهادی صمت رای مثبت می‌دهم

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی صمت با توجه به سوابق و برنامه‌هایی که دارد قطعا رای اعتماد مجلس را کسب می‌کند و من هم به وی رای مثبت می‌دهم.

به گزارش می‌متالز، لطف الله سیاهکلی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی، فردی مجرب و صاحب دانش است که با مقوله تولید، صادرات و واردات آشنایی دارد و بازار‌های جهانی را می‌شناسد و عملکردش هم صادرات محور بوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی آبادی برنامه‌های عملیاتی خوبی برای مدیریت صنعت و معدن دارد و به مسیر‌های تعریف شده مجلس در حوزه صنعت و معدن، تنظیم بازار خودرو، واقعی کردن قیمت خودرو و مشتری مداری توجه دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اضافه کرد: وزیر پیشنهادی صمت با توجه به سوابق و برنامه‌های که دارد قطعا رای اعتماد مجلس را کسب می‌کند و من هم به وی رای مثبت می‌دهم.

به گزارش ایرنا عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

علی‌آبادی، سوابق اجرایی بسیاری در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارد که از آن جمله می‌توان به فعالیت به‌عنوان معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مجری بسیاری از طرح‌های صنعتی برای صنایع مختلف اعم از نیرو، معادن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی، هوایی و ... و همچنین رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه بزرگ صنعتی مپنا برای مدت بیش از ۱۵ سال - که این سال‌ها مقارن با رشد فزاینده این گروه صنعتی بوده است- اشاره کرد.

وی در دی ۱۳۸۸ از وزارت نیرو به گروه مپنا رفت و در ۱۵ سال گذشته نیز در همین شرکت به فعالیت و مدیریت مشغول بوده است؛ شرکت مپنا در زمان مدیریت علی‌آبادی روند صعودی و روبه رشد را طی کرده است به طوری که امروز یکی از شرکت‌های حائز رتبه در صنایع پیشرفته جهانی است.

عباس علی‌آبادی در جلسه روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه از سوی دولت به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شد و قرار است جلسه رای اعتماد به وی فردا (۲۲ خردادماه) برگزار شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده