تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۳۱
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۰۶۲۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نمایندگان مخالف رای اعتماد به وزیر صمت چه گفتند؟

‌می‌متالز - مخالفان رای اعتماد به عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت انتقادات خود به برنامه‎‌ها و صلاحیت‌های وی را بیان کردند.

به گزارش می‌متالز، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه- ۲۳ خرداد- مجلس شورای اسلامی بررسی رأی اعتماد به عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

انتقاد از مخالفت وزیر پیشنهادی صمت با قیمت‌گذاری دستوری

در ابتدای این جلسه سید غنی نظری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت اظهار کرد: در برنامه‌های علی‌آبادی بی توجهی به مناطق محروم و مظلوم دیده می‌شود آیا قرار است شرکت‌های بزرگی، چون ایدرو و ایمیدرو همچنان در شهر‌های توسعه یافته سرمایه‌گذاری کنند و توجهی به شهر‌های محروم نداشته باشند؟ آیا دنبال آن هستند که پول‌های خود را افزایش دهند؟ آیا باز هم شهر‌های مظلوم و محروم از صنایع محروم می‌مانند؟

وی تصریح کرد: ما شرمنده ایم که در برخی نقاط کارگر پیدا نمی‌شود و باید از شهر‌های محروم کارگر صادر کنیم چرا دولتی که با شعار عدالت محوری آمده برای ایجاد صنایع در شهر‌های محروم تلاشی نمی‌کند؟ شهر‌هایی مانند خلخال و کوثر آب دارند، ولی برای شهر‌های توسعه یافته از این مناطق آب منتقل می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: علی آبادی در بخش خصوصی موفق است و من منکر توانمندی‌ها و موفقیت او نیستم، اما آیا در مدیریت بخش‌های دولتی هم موفق بوده است؟ آیا در تعامل با مجلس می‌تواند خوب عمل کنند؟ به نظر من تعامل با مجلس ضعیف است.

نظری یکی دیگر از ضعف‌های برنامه وزیر پیشنهادی صمت را بی توجهی به این موضوع معدن دانست و گفت: امروزه در برخی مناطق معادن صرفاً برای ازبین‌بردن جاده هاست و نفعی برای مردم بومی ندارند.

نظری با اشاره به اظهارات علی آبادی در خصوص مخالفتش با قیمت‌گذاری دستوری نقطه مقابل قیمت‌گذاری دستوری را قیمت‌گذاری رها دانست و ادامه داد: این در حالی است که تنظیم بازار ضروری است و کارخانه‌ها نباید کالا‌های خود را به هر قیمتی بدهند در این صورت هرج و مرج ایجاد می‌شود.

نماینده مردم خلخال ادامه داد: علی آبادی گفته من نیرو با خود می‌آورم این در حالی است که اتوبوسی نیرو آوردن برای کشور سم مهلک است از نیرو‌های خوش سابقه داخل دستگاه‌ها هم استفاده کنید.

نظری یادآور شد: نکته دیگر توجه ویژه به رایزن‌های بازرگانی است که باید در اولویت باشد ما در زمان حاضر کمتر از ۱۰ رایزن بازرگانی در کشور‌ها داریم و باید تا پایان سال به ۷۰ رایزن بازرگانی برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت در بخش خودرو اشاره و اظهار کرد: آیا قرار است با واردات مقابله کنید؟ خودرو‌های داخلی هم بی کیفیت هستند و هم قیمت بالایی دارند و مردم علاقه‌ای به استفاده از آن‌ها ندارند.

نظری درباره موضوع لوازم خانگی گفت: باید برنامه‌ای فراهم شود تا زوج‌های جوان بتوانند لوازم خانگی با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند نباید اجازه بدهید شرکت‌های تولید لوازم خانگی دهانه ممنوعیت واردات محصولات خود را با هر کیفیت و قیمتی که میخواهند ارائه کنند.

در ادامه جلال محمود زاده نماینده مردم مهاباد در مخالفت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت گفت: دایره انتخاب وزیران دولت یازدهم به حدی کوچک است که با کمبود نیرو مواجه هستند انتخاب وزرا از دانشگاه امام صادق و آستان قدس این دایره را محدود کرده است.

وی خطاب به علی آبادی گفت: شما که سابقه نظامی دارید به جای وزارت صمت در مسئولیت‌های قبلی حضور یابید. اشاره دقیقی در برنامه هایتان در مورد خودرو سازی نکردید.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده