تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۳۰۶۶۷۱
سرویس خبر : انرژی
تحلیل‌گر ارشد بازار بین المللی فولاد:

قطعی برق، عامل کاهش صادرات ایران خواهد شد

‌می‌متالز - کیوان جعفری طهرانی، تحلیل‌گر ارشد بازار بین المللی فولاد و صنایع معدنی گفت: قطع برق سبب می‌شود قیمت فولاد و محصولات زنجیره فولاد برخلاف روند قیمتی در بازار‌های جهانی افزایش پیدا کند که این موضوع آثار سوء بر صادرات خواهد گذاشت.

به گزارش می‌متالز، کیوان جعفری طهرانی، تحلیل‌گر ارشد بازار بین المللی فولاد و صنایع معدنی اظهار داشت: قطع برق سبب می‌شود قیمت فولاد و محصولات زنجیره برخلاف روند قیمتی در بازار‌های جهانی افزایش پیدا کند که این موضوع آثار سوء بر صادرات خواهد گذاشت؛ چرا که این امر تعادل قیمت را در بازار داخلی و صادراتی بر هم زده و در نتیجه به کاهش میزان صادرات منجر خواهد شد.

وی افزود: نرخ کدال در اردیبهشت‌ماه با طی کردن روند صعودی از مرز ۲۰ میلیون تومان عبور کرد؛ این در حالی است که قیمت‌های جهانی در ۲ ماه اخیر سیر نزولی را طی می‌کنند.

جعفری طهرانی در پایان یادآور شد: اگر بنا باشد قطعی برق مطابق با ابلاغیه توانیر اعمال شود و فولادسازان کاهش و محدودیت انرژی را متحمل شوند، شاهد بیش از پیش شدن عدم تعادل قیمت در بازار داخلی و خارجی خواهیم بود و پس از فصل تابستان با بحران صادرات مواجه خواهیم شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده