تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۰۷۰۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ورود دستگاه قضا به معادن شمال اصفهان

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با توجه به اهمیت معادن شمال استان به ویژه در شهرستان نطنز و مسائل و مشکلاتی که در صدور مجوز‌ها و روند بهره‌برداری از این معادن وجود دارد، رسیدگی به این موضوع در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت‌المال قرار می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در بازدید از دو حوزه قضایی نطنز و آران و بیدگل زمان رسیدگی به پرونده در دادگستری‌های نطنز و آران و بیدگل را نسبت به دیگر حوزه‌های قضایی استان کمتر اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در دادگستری‌های آران و بیدگل و نطنز نسبت ورودی پرونده با تعداد کارکنان اداری و قضایی در مقایسه با دیگر نقاط استان وضعیت متناسب‌تری وجود دارد، با تلاش همکاران ما در این دو حوزه مشکل اطاله دادرسی در این دو شهرستان کمتر از بقیه نقاط استان است.

وی افزود: با اختصاص تعدادی کارمند جدید به دادگستری‌های آران و بیدگل و نطنز و همچنین اختصاص نیروی قضایی جدیدالورود به هر یک از این حوزه‌ها، وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها در این دو شهرستان مطلوب‌تر خواهد شد.

جعفری آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف نطنز و آران و بیدگل را کمتر از میانگین استانی و کشوری عنوان کرد و گفت: باید ضمن بررسی علل این مشکل با توجه به این که مردم این مناطق، مردمی مومن، با‌فرهنگ، انقلابی و با گذشت هستند با برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، آمار صلح و سازش در این دو حوزه را افزایش دهیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بر اهمیت رسیدگی به موضوع انفال به ویژه مسائل مربوط به بهره‌برداری از معادن شمال استان اصفهان تاکید و بیان کرد: با توجه به اهمیت معادن شمال استان به ویژه در شهرستان نطنز و مسائل و مشکلاتی که در صدور مجوز‌ها و روند بهره‌برداری از این معادن وجود دارد، دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در حال انجام مکاتبات و جمع‌آوری مستندات لازم برای رسیدگی به این موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال است.

در این بازدید، رئیس دستگاه قضایی استان ضمن ملاقات چهره‌به‌چهره با ارباب رجوع و قضات و کارمندان این دو حوزه، دستوراتی برای رفع برخی مشکلات صادر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده