تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۳۰۷۰۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور:

محاسبه دقیق حقوق دولتی معادن نیاز به منابع نفتی را کاهش می‌دهد

‌می‌متالز - رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور گفت: محاسبه دقیق حقوق دولتی معادن نیاز به منابع نفتی را کاهش می‌دهد که در این زمینه باید برنامه ریزی شود.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام موسی فتوحی چهارشنبه شب در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: آمار تخلفات و جرایم را که بررسی می‌کنیم استان خراسان جنوبی را در مقایسه با دیگر مناطق، جزو استان‌های پاک می‌دانیم.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور با اشاره به وضعیت بدحجابی در سطح کشور، گفت: در این موضوع اگر مدیران و معلمان آموزش و پرورش و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها توجیه شوند و تشویق به موقع و تنبیه درست اتفاق بیافتد این وضعیت سریع‌تر جمع خواهد شد.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه باید با برنامه، هدفمند، منظم و مستمر کار را پیش ببریم تا به نتیجه مطلوب برسیم، متذکر شد: در برخی استان‌ها وضعیت به لحاظ حجاب مناسب نیست، دشمن هم در این حوزه ساماندهی شده کار می‌کند و گاهی افرادی با پوشش نامناسب در سطح شهر‌ها تردد می‌کنند تا نوع پوشش غیرمتعارف آنان ترویج شود.

فتوحی افزود: این سنگر هم سنگر مهمی است که دشمن فکر می‌کند فتح کرده، چون فتح سنگر عفاف و حجاب فتح سایر سنگر‌ها را راحت‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی استان‌ها را به مناطق شش‌گانه تقسیم کرده ایم، گفت: یکی از مناطق مربوط به منطقه بازرسی استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان به مرکزیت اداره کل بازرسی خراسان رضوی است.

فتوحی اظهار کرد: سال جاری برنامه‌های خوبی در سطح استان خراسان جنوبی تعریف شده که تحقق آن ناز به کمک استانداری و مجموعه دستگاه‌های اجرایی دارد.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور با اشاره به اینکه بخش عمده این برنامه‌ها سراسری است، ادامه داد: اگر آسیبی در یک موضوع شناسایی شد، در کل کشور به یک دستورالعمل و پیشنهاد تبدیل شود تا اگر در حوزه قانونگذاری یا اجرا مساله‌ای دارد، حل گردد.

فتوحی از شناسایی ۲۵۰ مساله مهم و کلان در سطح سازمان بازرسی کل کشور خبر داد و افزود: در سطح کشور هر سه رئیس قوه روی این برنامه‌ها اجماع کردند و این برنامه‌ها از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده است.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور با اشاره به اینکه ۳۰ هیئت بازرسی در طول سال در ادارات خراسان جنوبی مستقر خواهد شد، تصریح کرد: یعنی ۳۰ آسیب قابل توجه که می‌تواند به استان و مرکز کشور کمک کند تا تبدیل به حل مساله شود در حال اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه نحوه وصول، محاسبه و هزینه کرد حقوق دولتی معادن بررسی می‌شود، گفت: خراسان جنوبی در حوزه معادن غنی و جزو چند استان برتر در این زمینه است، اما حقوق معادن بسیار پایین است که ایراد قانونی دارد.

فتوحی افزود: چرا دولت از سهم قابل توجه معادن باید بهره ۱۵ درصدی یا کمتر داشته باشد؛ اگر حقوق دولتی معادن درست محاسبه شود نیاز به درآمد نفتی نداریم.

وی ادامه داد:، اما اکنون در حوزه وصول حقوق دولتی معادن دچار مساله هستیم.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور با اشاره به ماده ۲۸ قانون ارتقای سلامت اداری و ذکر این نکته که دستگاه‌های نظارتی باید در راستای تقویت دولت تلاش کنند، یادآور شد: رویکرد باید تقویت دولت در سطح استانی و ملی باشد.

فتوحی تأکید کرد: همه داده‌های نظارتی حکایت می‌کند که وضعیت کشور در حال بهتر شدن است و کاهش اختلافات ایران با کشور‌های منطقه و آزاد شدن برخی از پول‌های بلوکه شده ایران و همچنین کاهش شاخص‌های بازار معاملات نشان‌دهنده این مهم است.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور گفت: وقتی می‌توانیم نمره قبولی به خودمان بدهیم که مجموعه مدیران کشور در حال تلاش جهادی باشند، چون دیگر آرام حرکت کردن جواب نمی‌دهد.

به گفته وی فضای خوبی در خراسان جنوبی حاکم و اینجا نسبت به سایر استان‌ها از یکپارچگی فرهنگی بیشتری برخوردار است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده