تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۰۷۵۴۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو ۲ تیر ۱۴۰۲/ تابستان هم یخ بازار را آب نکرد

‌می‌متالز - قیمت خودرو با آمدن دومین روز از فصل تابستان، هم‌چمنان بی‌جان و کم‌رمق بوده و در انجماد به سر می‌برد. البته عمده دلیلی که امروز تغییری در بازار رخ نداد، تعطیلی مراکز خرید و فروش به دلیل روز جمعه است.

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو امروز، ۲ تیر ۱۴۰۲، با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، با تغییرات آن‌چنانی نسبت به روز گذشته همراه نبود.

روند نزولی ماه‌های اخیر تقریباً از ابتدای هفته گذشته متوقف شده و قیمت‌ها با شیب بسیار ملایمی وارد مدار صعودی شده‌اند. اما با ثبات قیمت خودرو از دو روز گذشته، می‌توان فهمید که بازار فعلی توان کافی برای افزایش قیمت را ندارد.

از طرفی، به‌دلیل نزدیک شدن قیمت بازار به قیمت درب کارخانه، نمی‌توان افزایش قیمت بیش از این را برای بازار متصور شد؛ بنابراین به دلیل ثبات نرخ ارز و نبود خریدار در بازار، قیمت خودرو در رکود و انجماد کامل به سر می‌برد. حتی تابستان هم فصل اوج‌گیری معاملات شناخته می‌شود، نتوانست یخ بازار را آب کند. البته تعطیلی اغلب مراکز فروش در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه، می‌تواند از دیگر علل ثبات بازار باشد.

قیمت خودرو‌های داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

پراید ۱۳۱ به‌عنوان اقتصادی‌ترین سدان داخلی، در همان محدوده ۳۴۵ میلیون تومان معامله شد.

کوئیک دنده‌ای S از دیگر محصولات شرکت سایپا، با پیروی از برادر بزرگ‌تر خود، با همان مبلغ ۳۵۷ میلیون تومانی به خرید و فروش رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پاناروما که از سری‌های جدید این هاچ‌بک محسوب می‌شود، تصمیم به‌تغییر کانال خود نگرفته و در کانال ۵۶۵ میلیون تومان درجا زد.

از طرفی سدان لوکس ایران خودرو، یعنی تارا اتوماتیک، روند کلیت بازار را ادامه داد و خود را به قیمت ۸۱۶ میلیون تومان رساند.

قیمت خودرو ۲ تیر ۱۴۰۲/ تابستان هم یخ بازار را آب نکرد

قیمت خودرو‌های مونتاژی

بازار خودرو‌های خارجی و مونتاژی نیز با پیروی از داخلی‌ها تقریباً هیچ تغییری را تجربه نکرد.

ام‌وی‌ام X۲۲ PRO پس از گذشت چند روز، هنوز هم کانال یک میلیارد تومانی خود را حفظ کرده و قصد عقب‌نشینی ندارد.

بسترن B۳۰ نیز پس از کاهش‌های پی در پی، توان کاهش بیشتر را نداشته و فعلاً در همان نرخ یک میلیارد و ۲۳۰ میلیونی خود ثابت مانده است.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره به‌عنوان یکی از کراس‌اوور‌های پرطرفدار بازار نیز تغییری تجربه نکرد و با نرخ یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان معامله شد.

لاماری ایما که از کراس‌اوور‌های گران‌قیمت مونتاژی به‌شمار می‌رود، از روند بازار تبعیت کرده و به نرخ یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

قیمت خودرو ۲ تیر ۱۴۰۲/ تابستان هم یخ بازار را آب نکرد

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

وضعیت بازار خودرو طی روز‌های اخیر به گونه‌ای پیش می‌رود که از طرفی به دلیل نبود خریدار و ثبات نرخ ارز، قیمت‌ها توان بالا رفتن نداشته و از سوی دیگر، با نزدیک شدن قیمت بازار به قیمت درب کارخانه، توان کاهش را نیز از محصولات گرفته است؛ بنابراین تا زمانی که اتفاقی اعم از تغییر نرخ ارز و واردات خودرو موجب تغییر عرضه و تقاضا در بازار نشود، همچنان شاهد رکود در قیمت خودرو خواهیم بود.

طی هفته پیش رو نیز بعید است تغییرات خاصی در بازار رخ دهد؛ بنابراین بازاری آرام و کم‌نوسان برای هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده