تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۰۷۵۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به حوزه رونق تولید استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از پرداخت ۲۵۴.۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بنگاه‌های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از احیا و بازگشت واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید خبر داد و اظهار داشت: امسال در حوزه حمایت از طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری توجه ویژه شده و تسهیلات لازم مصوب شده است.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها در حمایت از تولید و صنایع استفاده می‌شود گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر اعتبارات لازم در حمایت از واحد‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در قالب تسهیلات بانکی مصوب شد که اجرایی شدن این مصوبه تحول مهمی در این عرصه ایجاد می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از پرداخت ۶۵۷.۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای ایجاد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی این استان خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات به بخش‌های مختلف صنعتی، گردشگری، تولیدی، معدنی، کشاورزی برای نوسازی، بازسازی و توسعه تولید و اشتغال پرداخت شده است.

صفوی اضافه کرد: از این میزان تسهیلات، ۲۵۴.۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید حوزه صنعت و معدن استان پرداخت شده است.

وی بیشترین مشکلات بنگاه‌های اقتصادی این استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از مهمترین نیاز‌های بنگاه‌های اقتصادی، برای افزایش تولید و توسعه اشتغال‌زایی تامین سرمایه مورد نیاز و درخواست تسهیلات بانکی است.

مدیرکل صمت استان بوشهر پاسخگویی به مطالبات و درخواست‌های مردمی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا سامانه یکپارچه پاسخگویی صمت استان بوشهر از طریق شماره تلفن ۱۲۴ فعال شده است.

صفوی از رسیدگی به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مورد درخواست و شکایات مردمی از طریق سامانه یکپارچه پاسخگویی صمت استان بوشهر خبر داد و افزود: در دو ماه نخست امسال از مجموع ۲ هزار و ۶۱۷ مورد درخواست مردمی از طریق سامانه یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ تعداد ۸۰۶ مورد از طریق آگاهی و راهنمایی پاسخ لازم داده شد.

وی با اشاره به استمرار فعالیت مرکز یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ در استان خاطرنشان کرد: در مدت زمان مذکور ۸۹۲ مورد در حوزه معاونت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، تعداد ۳۵۶ مورد در حوزه اداره طرح و برنامه، تعداد ۴۲۶ مورد در حوزه معاونت امور صنایع و معادن و ۱۳۷ مورد در حوزه امور بازرگانی و توسعه تجارت در سامانه مذکور و ارجاع سیستمی به کارشناسان مربوطه برای پیگیری لازم ارسال شد.

مدیرکل صمت استان بوشهر تصریح کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و به منظور تسهیل در رسیدگی به مطالبات مردم به مبادی نظارتی برای بررسی و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات از واحد‌های کسب‌وکار شامل صنفی، تولیدی و خدماتی، صنعتی، مرکز سامانه یکپارچه پاسخگویی آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و شکایات مردمی در حوزه صمت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده