تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۳۰۷۹۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مجری پروژه‌ی فلوتاسیون خاتون آباد خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی پروژه‌ی فلوتاسیون خاتون آباد/ کارخانه‌ای با مهندسی صددرصد ایرانی

‌می‌متالز - کارخانه‌ی فلوتاسیون سرباره ذوب خاتون آباد جزو طرح‌های توسعه مجتمع مس شهربابک است که قرار است پس از راه اندازی، سالانه ۶۶۰ هزار تن سرباره با عیار ۱ و نیم درصد را دریافت و ۳۶ هزار تن کنسانتره با عیار ۲۲ درصد در سال را تولید کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس شهربابک، دکتر فارسی نژاد مجری پروژه‌ی فلوتاسیون سرباره ذوب مس خاتون آباد با تشریح مراحل اجرایی این پروژه گفت: پروژه فلوتاسیون سرباره با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تجهیزات اصلی کارخانه در داخل و خارج از کشور سفارش گذاری شده اند و بخش عمده‌ای از آن‌ها در مراحل نهایی تولید هستند و بخشی از تجهیزات نیز خریداری و وارد کارخانه شده اند.

فارسی نژاد در خصوص مراحل اجرای پروژه با اشاره بر این نکته که تمرکز اصلی بر ساخت و اجرای مسیر خط تولید است گفت: فونداسیون بخش‌های اصلی کارخانه، نقشه‌های لازم و سازه فلزی ساختمان اصلی در حال انجام و در مراحل نهایی هستند و هدف گذاری کردیم پروژه فلوتاسیون را تا بهار سال آینده به بهره برداری برسانیم.

مجری پروژه‌ی فلوتاسیون سرباره خاتون آباد با تاکید بر این مطلب که بخش مهندسی کارخانه به طور کامل توسط مهندسین ایرانی انجام گرفته است گفت: این پروژه بدون هیچ الگوبرداری، توسط متخصصین ایرانی طراحی شده است و اطمینان داریم که با راندمان مطلوب، این کارخانه "توان متخصصین داخلی" را به نمایش خواهد گذاشت.

وی با اشاره به شرایط سخت و فشردگی برنامه زمان بندی پروژه از نیرو‌های شرکت پیمانکار، مشاور، مدیریت طرح، کلیه‌ی امور‌های ستادی وغیرستادی مجتمع مس شهربابک و دفتر تهران و همچنین از مساعدت و همیاری مدیرعامل شرکت ملی مس و مدیریت و معاونت توسعه‌ی مجتمع مس شهربابک تشکر و قدردانی کرد.

پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی پروژه‌ی فلوتاسیون خاتون آباد/ کارخانه‌ای با مهندسی صددرصد ایرانی

عناوین برگزیده