تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۰۸۰۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

راه حل مشکلات در شهرستان اهر، بهره برداری از معادن است

‌می‌متالز - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اصلی در منطقه بیکاری جوانان است گفت:راه حل مشکلات در شهرستان اهر بهره برداری از معادن است که باید تمامی مسوولان مربوطه در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه گام‌های موثری بردارند.

به گزارش می‌متالز، احمد محرم‌زاده گفت: در شهرستان اهر برای ۲۸ معدن مجوز بهره‌برداری صادر گردیده که در حال حاضر ۱۴معدن در مرحله بهره برداری و ۷ معدن نیز در مرحله اکتشاف می‌باشند و در صورت فعالیت این معادن‌ها شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه خواهیم بود، بطوریکه دیگر در این شهرستان و شهرستان‌های اطراف فرد بیکاری وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۱۲۰۰۰ مگاوات کمبود برق وجود دارد که ۱۵۰۰ مگاوات آن مربوط به استان آذربایجان‌شرقی می‌شود افزود: با راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان هریس تا حدودی این کمبود جبران خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در منطقه خصوصاً شهرستان اهر با کمبود آب مواجه هستیم گفت: بنده به عنوان نماینده مردم با جدیدت پیگیر احداث سد کجه رود هستم و با احداث این سد مشکل عمده کم آبی در شهرستان رفع خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده