تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۰۸۱۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با مجوز سازمان بورس انجام می‌شود؛

تامین مالی ۳۵۰ میلیارد تومانی یک شرکت فناوری اطلاعات با انتشار صکوک

‌می‌متالز - با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (سهامی خاص) به مبلغ ۳،۵۰۰ میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز چهارشنبه مورخ ۷ تیرماه، به مدت سه روز کاری در نماد‌های صنوآور۶۴ و صنوآور۰۴ عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان به عنوان بانی، در نظر دارد منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه به نهاد واسط (شرکت واسط مالی شهریور پنجم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین کند.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۲۳ درصد می‌باشد که اجاره‌بهای آن هر سه ماه یک‌بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌شود.

اوراق مذکور دارای ضمانت شخص ثالث از سوی بانک پاسارگاد است. عامل فروش اوراق شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد بوده و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده سندیکایی متشکل از شرکت تامین سرمایه نوین و صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران است. لازم به ذکر بوده، شرکت تامین سرمایه نوین و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی، بازارگردانان این اوراق هستند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده