تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۲
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۰۸۱۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با برگزاری مجمع فوق العاده:

اساسنامه گروه مالی صبا تأمین تغییر کرد/ ثبت افزایش سرمایه در کمترین زمان

‌می‌متالز - اساسنامه گروه مالی صبا تأمین با برگزاری مجمع فوق العاده تغییر کرد و مقرر شد افزایش سرمایه مرحله دوم و تا ۱۱.۵ هزار میلیارد تومانی در کمترین زمان، ثبت شود.

به گزارش می‌متالز، مجمع فوق‌العاده گروه مالی صبا تأمین سوم تیر با حضور ۸۸.۵۲ درصد از سهام‌داران برگزار شد و محمدجواد میرطاهر مدیرعامل "صبا" و دبیر مجمع، تبدیل شدن به گروه مالی برتر بازار سرمایه را مهم‌ترین چشم‌انداز این شرکت معرفی کرد و گفت: ابتدای خرداد سال جاری و به دنبال موافقت هیئت پذیرش بورس، نماد شرکت از بازار دوم معاملات فرابورس به بازار دوم معاملات بورس تهران منتقل و درج شد. اسفند سال گذشته نیز از نام شرکت سرمایه‌گذاری به گروه مالی تبدیل شده است.

وی با اشاره به ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تغییر مفاد اساسنامه شرکت، توضیح داد: ۸ بند اساسنامه گروه مالی صبا تامین، اصلاح و با موافقت سهام‌داران همراه شد.

این مقام مسوول در حاشیه مجمع هم درباره دلایل برگزاری مجمع فوق‌العاده "صبا" در سریع‌ترین زمان ممکن هم گفت: شرکت گروه مالی صبا تأمین از جمله اولین شرکت‌هایی است که نسبت به برگزاری مجمع، طبق ابلاغیه سازمان بورس اقدام کرد. چراکه طی فرایند الکترونیکی افزایش سرمایه، منوط به تغییر اساسنامه است و برای ثبت زودتر موارد مربوط به افزایش سرمایه، سعی شد در اولین فرصت زمینه تغییر اساسنامه با برگزاری مجمع فراهم شود.

میرطاهر افزود: از جمله مهمترین تغییرات اصلاحی برای سهام‌داران حقیقی می‌توان به الزام پرداخت سود تقسیمی به سهام‌داران حداکثر طی ۴ ماه اشاره کرد که این مدت پیش از این ۸ ماه بود. بقیه موارد اصلاحی نیز مربوط به تغییرات شکلی و عمدتا شامل مواردی هستند که نهاد‌های مالی با آن‌ها چالش‌هایی داشتند. مصوبه سازمان بورس برای تغییر اساسنامه نهاد‌های مالی هم اقدام مثبتی بود و منجر به افزایش شفافیت نهاد‌های مالی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجمع افزایش سرمایه گروه مالی صبا تأمین تا ۹۳۰۰ میلیارد تومان پیش از این برگزار و ثبت شده، ادامه داد: مرحله دوم افزایش سرمایه و از محل مطالبات و آورده نقدی در اختیار هیئت مدیره بوده که با توجه به تغییرات اساسنامه، پیگیری می‌شود تا فرایند‌های لازم به صورت الکترونیکی انجام و در کمترین فرصت، افزایش سرمایه تا ۱۱.۵ هزار میلیارد تومانی ثبت شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده