تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۰
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۰۸۲۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۵۹ درصدی سرمایه‌گذاری چین در ایران

‌می‌متالز - رایزن اقتصادی چین در ایران از رشد ۱۵۹ درصدی سرمایه‌گذاری در کشورمان خبر داد و گفت: شرکت‌های چینی زیادی تمایل به سرمایه گذاری در ایران دارند.

به گزارش می‌متالز، رایزن اقتصادی چین در ایران در دیدار با دبیر شورایعالی مناطق آزاد، اظهار کرد: شرکت‌های چینی زیادی پس از سفر آیت‌الله رییسی به این کشور تمایل به سرمایه گذاری در ایران دارند گفت: در سال گذشته میزان سرمایه گذاری چینی‌ها در ایران حدود ۱۵۹ درصد رشد داشته است که بسیار قابل توجه است.

حجت الله عبدالملکی نیز در این نشست از ارائه ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد خبر داد و گفت: این بسته‌ها برای معرفی به شرکت‌های چینی به رایزن اقتصادی چین ارائه شد که امیدواریم مورد استقبال سرمایه گذاران این کشور قرار گیرد.

وی بیان کرد: شرکت‌های چینی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور آماده همکاری هستند.

عبدالملکی افزود:در نظر داریم در حاشیه اجلاس پکن، همایشی نیز به منظور معرفی فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه گذاری مناطق آزاد برگزار کنیم.

عبدالملکی ۶ روز قبل از تهیه ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۲۰ هزار میلیارد تومان (۶ میلیارد یورو) در مناطق آزاد خبر داده و گفته بود‌: آماده‌ایم که این فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده