تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۰۸۴۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پاسخ محسن بهزادی مدیر تامین مالی و سبد سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین به شایعات اخیر مبنی بر افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان از محل سلب حق تقدم

‌می‌متالز - اوایل اردیبهشت­ ماه که وضعیت بازار سرمایه مناسب بود و روندی صعودی به سمت ارزش ذاتی داشته، استفاده از روش افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم به عنوان کم هزینه­‌ترین و سریع‌­ترین روش تأمین مالی در بازار سرمایه مورد استقبال این هلدینگ برای شرکت ذوب آهن اصفهان قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، افزایش سرمایه مذکور با هدف اصلاح ساختار مالی جهت تسویه بدهی شرکت به سازمان تأمین اجتماعی (که در صورت‌های مالی بارگذاری شده در سامانه کدال مشهود است) با هماهنگی سازمان بورس در دستور کار قرار گرفت که ارزش آن به میزان کمتر از حدود ۵% کل سهام شرکت بوده است؛ به طوری که کرسی مدیریتی برای سازمان تـأمین اجتماعی حفظ گردد. همچنین مقرر شده بود این فرایند با رعایت تمامی ساز و کار‌های سازمان بورس و اخذ مجوزات لازم اجرا گردد و قیمت اعلامی نه به صورت سلیقه‌­ای بلکه با رعایت صرفه و صلاح سهامدارن در مجمع با تایید سهامداران خرد تصویب شود.

پاسخ محسن بهزادی مدیر تامین مالی و سبد سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین به شایعات اخیر مبنی بر افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان از محل سلب حق تقدم

با توجه به ریزش بازار سرمایه در اردیبهشت ماه و دور شدن آن از ارزش ذاتی و کاهش قیمتی قابل توجه سهام ذوب آهن اصفهان که در گروه فلزات اساسی و کلیت بازار هم شاهد بودیم، مدیران مربوطه تاصیکو جهت جلوگیری از کاهش قیمت سهم و حفظ منافع سهامدارن، افزایش سرمایه شرکت از این محل را در اواخر اردیبهشت ماه لغو و با هماهنگی هیات مدیره محترم ذوب آهن برای اصلاح ساختار مالی شرکت در حال تدوین برنامه دیگری هستند که متعاقباً اطلاع رسانی می‌­گردد.

شایان ذکر است تنها مصاحبه هلدینگ صدر تأمین از سوی مدیرعامل آن در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه صورت پذیرفت که در آن صرفاً به چشم انداز شرکت و برنامه­‌های مدون سرمایه­‌گذاری اشاره شد و خبر آن همان روز اطلاع رسانی شد، که با توجه به منتفی بودن افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم برای شرکت ذوب آهن هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده بود.

با توجه به تمرکز تاصیکو در سال جاری در صنایع طلا، زغال سنگ و زنجیره مس و نیاز به تأمین مالی پروژه­‌ها، برنامه تملک ذوب آهن اصفهان در استراتژی مصوب سال جاری هلدینگ وجود ندارد.

امید است امسال در شرکت زغال سنگ پروده طبس طرح توسعه ۴۰۰ هزارتن کنسانتره زغال سنگ به همراه خرید ست دوم لانگ وال اجرایی گردد که موجب بر طرف شدن بخشی از مشکل خوراک ذوب آهن اصفهان در سال­‌های آتی شود و همزمان با راه اندازی باتری شماره ۲ شرکت ذوب آهن شاهد اتفاقات خوبی در آن شرکت باشیم.

شرکت صدر تأمین به سهامداران محترم تاصیکو و ذوب آهن اعلام می‌دارد که به شایعات توجهی نداشته و اخبار موثق و رسمی را تنها از سوی این هلدینگ پیگیری نمایند.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده