تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۳۰۸۴۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آغاز عملیات حفاری اکتشافی در معدن طلای قُلقُله سقز

‌می‌متالز - دکتر سید زانیار سید موسوی، مدیر امور معادن این شرکت، عملیات حفاری اکتشافی در معدن طلای قُلقُله سقز با استقرار اولین دستگاه حفاری پودری (RC) از ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ آغاز گردید.

به گزارش می‌متالز و به نقل از روابط عمومی تاصیکو و توسعه معادن طلای کردستان، دکتر سید موسوی گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شده است ۵۰۰۰ متر حفاری پودری (RC) و ۵۰۰۰ متر حفاری مغزه گیری با همکاری شرکت اکتشاف و حفاری صدر تأمین با هدف تکمیل اطلاعات مدل بلوکی ذخیره در زون‌های چهارگانه معدن و اکتشاف حین استخراج در مدت زمان ۶ ماه اجرایی گردد.

مدیر امور معادن شرکت توسعه معادن طلای کردستان افزود: اطلاعات اکتشافی موجود در این محدوده معدنی، بخشی مربوط به فعالیت سازمان زمین شناسی کشور در دهه ۸۰ و بخشی از آن مربوط به فعالیت اکتشافی شرکت طلای کردستان در اواسط دهه ۹۰ از طریق اجرای بیش از ۲۰ هزار متر حفاری اکتشافی می‌باشد.

در حال حاضر با تسریع عملیات اجرایی در شرکت توسعه معادن طلای کردستان، در راستای تکمیل مطالعات انجام شده و افزایش ذخیره قطعی و احتمالی در معدن طلای قُلقُله، عملیات حفاری اکتشافی پس از ۷ سال وقفه در حوزه معدن، مجدداً از سر گرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی و مدیریت مناسب این عملیات، طی سال جاری و سال آینده در مجموع ۲۰ هزار متر حفاری اکتشافی در این معدن صورت پذیرد.

تعداد بازدید : 1

آغاز عملیات حفاری اکتشافی در معدن طلای قُلقُله سقز

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده