تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۰۸۸۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دکتر پورابراهیمی خبر داد

به زودی گزارش اعمال ماده ۲۳۴ برای انتخابات اتاق بازرگانی نهایی می‌شود

‌می‌متالز - نشست مشترک کمیسیون اقتصادی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس برای انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، دکترمحمدرضا پورابراهیمی پس از برگزاری این نشست اظهار کرد: در این جلسه با توجه به حساسیت بررسی موضوع انتخابات اتاق بازرگانی که بخش‌هایی از آن به صورت غیرعلنی برگزار شد، گزارش نمایندگان متقاضی اعمال ماده ۲۳۴ با محور‌های ده‌گانه قرائت شد که مربوط به تخلفات و عدم رعایت ضوابط و مقررات انتخابات اتاق بازرگانی در سطح استانی و ملی بود.

وی افزود: سایر اعضای کمیسیون نیز محور‌های مورد نظر خود را در ادامه قرائت گزارش ۲۳۴ بیان کردند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: سپس وزیر صمت گزارش خود در حوزه تخصصی را تشریح و نمایندگان انجمن نظارت هم به تشریح محور‌های مربوطه پرداختند.

وی افزود: پس از دو ساعت و نیم بحث و بررسی، مقرر شد کمیسیون اعمال ماده ۲۳۴ را براساس تطبیق عملکرد مجریان و مسئولان انتخابات با مفاد قانونی و آیین نامه‌های اجرایی موجود تدوین کند که در اجرای وظایف نظارتی خود احصا و در بازه زمانی مشخص گزارش مربوطه پس از تصویب نهایی در کمیسیون، مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: همزمان با کار کمیسیون و ارائه نتایج گزارش مربوطه به دولت، منتظر جمع بندی نهایی شورای عالی نظارت‌ که با ریاست وزیر صمت تشکیل می‌شود، خواهیم بود تا اظهار نظر تخصصی و مبتنی بر وظایف قانونی کمیسیون اقتصادی را در خصوص آخرین مصوبات شورای عالی نظارت ارائه نماییم.

وی اظهار کرد: مبنای کار کمیسیون اقتصادی کار علمی و کارشناسی است و مسلما با موارد نقض مقررات و ضوابط در اجرای انتخابات اتاق براساس مر قانون برخورد خواهد شد.

پورابراهیمی بیان کرد: با توجه به همراهی بسیار خوب وزیر صمت در بررسی موضوع مذکور، همکاری کمیسیون اقتصادی نیز با وزارت صمت، به صورت ویژه صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده