تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۰۸۹۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن سیل زده هشونی کوهبنان آماده فعالیت

‌می‌متالز - با همت کارگران، معدن هشونی کوهبنان که در سیل ۲۰ خرداد دچار آسیب جدی شده بود، آماده بهره برداری شد.

به گزارش می‌متالز، فرماندار کوهبنان گفت: در جریان سیل اواخر خرداد امسال راه‌های ارتباطی برخی از معادن از جمله معدن هشونی دچار خسارت شد و به علت کوهستانی بودن منطفه و جاری شدن رودخانه‌های فصلی اب به همراه گل و لای وارد معدن هشونی، تونل‌ها، ساختمان‌های اداری و. این معدن شد و خسارات فراوانی در پی داشت.

توکلی افزود: معدن هشونی بخش طغرالجرد به علت تخریب بسیار وسیع سیل و برای برگشت به روال عادی به مدت دو هفته تولید زغال نداشت و:حجم تخریب سیل متاسفانه بدلیل وسعت و فراوانی باعث شده به ساختمان‌های اداری وکارگری این معدن بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شود.

به گفته وی: متاسفانه سیل اخیر تمام زغال استخراج شده در یک ماه گذشته این معدن را هم با خود برد و حجم خسارات را افزایش داد و بر اساس گفته مدیران معدن هشونی و شواهد متاسفانه سیل بیش از ۳۵۰ تُن چوب خریداری شده جهت استخراج زغال را به مناطق پایین دست معدن برد.

فرماندار کوهبنان افزود: به امکانات و تجهیزات معدن هشونی بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده تجهیزات، ماشین آلات، جرثقیل، بنکر‌های زغال، ولوازم اولیه هم تخریب شده و در حال حاضر کارگران این معدن فقط کار جابجایی گل و لای و پاک سازی را انجام می‌دهند.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کرمان

عناوین برگزیده