تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۴
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۳۰۸۹۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

نرخ رشد تولید فولاد چین رو به کاهش

می متالز - تولید فولاد خام هفت استان تولیدکننده برتر چین در ژانویه تا می سال جاری میلادی با 3 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل به 447 میلیون تن رسید. اما روند رشد تولید کند شده است.

به گزارش می‌متالز، به عنوان مثال، تولید فولاد خام در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش یافته پس از آن، در ماه‌های ژانویه تا آوریل، رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مشاهده شد، در حالی که در ژانویه تا می، این نرخ رشد کاهش بیشتری داشته و به ۳ درصد رسیده است.

دولت چین بار دیگر بخش عرضه را سرکوب کرده است. در جدیدترین اقدام خود نیز دور جدیدی از محدودیت‌های تولید را در منطقه تانگشان، که یک مرکز بزرگ تولید فولاد در استان هبی است، به اجرا گذاشته است. به کارخانه‌های نورد و کوره‌های بلند گفته شده که تولید را به ساعات ۸ صبح تا ۸ شب محدود کنند.

با توجه به برنامه‌های کاهش تولید فولاد، تقاضای سنگ آهن چین احتمالا در سال جاری میلادی کاهش می‌یابد و این عامل بزرگی در کاهش قیمت سنگ آهن در سطح جهان خواهد بود. اگر تقاضا در ۲.۹۵-۳.۰۵ میلیون تن در هفته حفظ شود، با توجه به سطح فعلی تولید، تقاضای سنگ آهن رشد محدودی خواهد داشت. این سناریو ممکن است باعث افزایش تقاضای قراضه شود، اما ممکن است قیمت سنگ آهن را در مسیر نزولی نگه دارد؛ و شاید امسال حداقل قیمت آن تا ۹۹ دلار شود. احتمالا قیمت فولاد در چین سال جاری میلادی نوسان شدیدی نخواهد داشت چرا که به طور کلی تقاضای فولاد ضعیف است و با نبود امید به رشد چشمگیر تقاضا، حاشیه سود کارخانه‌ها نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده