تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۰۹۲۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جلوگیری از خام‌فروشی مهمترین مطالبه بهره‌برداران معادن شمیرانات است

‌می‌متالز - فرماندار شمیرانات با اشاره به خام‌فروشی محصولات معادن گفت: توسعه فعالیت معادن و جلوگیری از خام‌فروشی علاوه بر اینکه مطالبه بهره‌برداران است، به کاهش هزینه‌ها منجر و در واقع حقوق مصرف‌کننده تلقی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مجتبی ذاکریان روز دوشنبه به مناسبت روز صنعت و معدن با حضور در اداره صمت شهرستان ضمن برگزاری جلسه در سالن اجتماعات اداره صمت به منظور بررسی مسائل و مشکلات فعالان حوزه معدن شهرستان و ارائه راهکار‌های اجرایی در راستای رفع آن‌ها اظهار داشت: جلوگیری از مسئله خام‌فروشی معادن را وظیفه خودمی دانیم و برهمین اساس موضوع را پیگیری و راهکار‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: تشکیل انجمن نقش موثری در پیگیری و به ثمر رساندن مشکلات صنفی خواهد داشت، لذا شایسته است نسبت به ثبت این انجمن در شمیرانات اهتمام لازم را داشته باشید.

فرماندار شمیرانات نیز پس از ارائه توضیحات کارشناسی مدیران ادارات مربوطه، ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت، و روز صنعت و معدن خاطرنشان کرد: مساله تامین سوخت و آب مورد نیاز، مالکیت، خام‌فروشی، مساعدت دستگاه‌های متولی به منظور اجرای طرح‌های توسعه معادن و اشتغال‌زایی، به عنوان اهم مشکلات بهره‌برداران است و حل این مشکلات و رفع آن‌ها جزو وظایف مهم ما است که تا مرتفع شدن آن‌ها به پیگیری‌ها ادامه خواهیم داد.

جلوگیری از خام‌فروشی مهمترین مطالبه بهره‌برداران معادن شمیرانات است

وی تاکید کرد: ارتباط دولت با فعالان صنعت و معدن شهرستان، مناسب و کافی نبوده است، تلاش خواهیم کرد با نشست و تعامل بیش از پیش در منطقه‌ای که معادن فعال دارد، در راستای گره‌گشایی از بهره‌برداران و همچنین مدیریت مطالباتی که از سمت دولت و مردم وجود دارد (مانند همکاری در مواقع بحران) گام برداریم.

براساس این گزارش، تصویب برگزاری جلسات کارشناسی با نماینده نیرو‌های مسلح، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی؛ بررسی صلاحیت فنی معدن جیرود، بررسی چارچوب و ضوابط شرکت‌های بازیافتی، لزوم مشارکت و همکاری بیش از پیش بهره‌برداران در مواجهه با حوادث از جمله وقوع سیلاب‌ها با ستاد مدیریت بحران شمیرانات، از دیگر موارد مورد تاکید در این جلسه بود.

در حال حاضر ۱۳ معدن و ۱۲ واحد معدنی بتن آماده در شمیرانات فعال هستند.

این شهرستان متشکل از چهار شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسان، اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۳۶ روستا، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تهران

عناوین برگزیده