تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۰۹۳۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا و سکه چقدر شد؟

‌می‌متالز - بازار طلا و ارز امروز جمعه تعطیل بود و آخرین قیمت‌های موجود در بازار مربوط به روز گذشته است. اما روند قیمت طلا و سکه چگونه است؟

به گزارش می‌متالز، قیمت دلار در آخرین معاملات روز گذشته به ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و قیمت دلار فردایی کمی از این رقم بالاتر رفت و ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان شد.

اما قیمت طلا و سکه چقدر شد؟ قیمت طلا به گرمی دو میلیون و ۳۸۰ هزار تومان شد که کمی کاهش قیمت داشت.

قیمت سکه امامی هم به ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی به ۲۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان شد. نیم سکه ۱۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان قیمت گرفت و ربع سکه هم با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی هم به ۶ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان رسید.

این چندمین هفته متوال است که قیمت طلا و سکه در محدوده کنونی در حال نوسان است. بازار نه با کاهش جدی قیمت مواجه شده و نه روند افزایشی جدی را تجربه کرده است.

دلال این مساله ثبات نسبی قیمت دلار در بازار است. قیمت دلار در یک ماه گذشته در محدوده ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان در حرکت بوده و بسته به رویداد‌های مختلف در یکی از این دو کانال حرکت کرده است.

معامله‌گران البته معتقدند که دلار با توجه به توقف اخبار مثبت از مذاکرات هسته‌ای، قیمت دلار در حال خروج از کانال ۴۹ هزار تومان است و احتمالا وارد کانال ۵۰ هزار تومان می‌شود و در این کانال می‌ماند.

در دو هفته گذشته قیمت دلار دو تا سه بار وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده، اما نتوانسته در این کانال بماند و دوباره به محدوده ۴۹ هزار تومان برگشته است. به گفته معامله‌گران اگر دلار بتواند خود را بالا کانال ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت کند، می‌تواند با کانال ۴۹ هزار تومان خداحافظی کند. اما اگر بالای این مرز ماندگار نشود، قیمت در همان کانال ۴۹ هزار تومان می‌ماند.

بر اساس روند حرکت قیمت دلار، روند قیمت طلا و سکه هم تغییر خواهد کرد. در ماه گذشته قیمت طلا از کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه از کانال ۳۰ میلیون تومان پایین آمده است و نتوانسته وارد کانال‌های قبلی شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده