تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۳۰۹۳۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محسن پروان در همایش تامین مالی مطرح کرد:

چالش‌های پیش روی تامین مالی در کشور

‌می‌متالز - محسن پروان معاون مالی و اداری هلدینگ صدر تامین در گفتگو با تلویزیون اینترنتی معدن شو مهم‌ترین چالش‌های حوزه تامین مالی را در دو بخش اساسی مطرح کرد و گفت: ما در تامین مالی دو چالش بسیار مهم داریم که یکی مشکلات داخلی و دیگری بین‌المللی است که هر دو در یک قالب قابل بررسی هستند.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، پروان افزود: اگر از دریچه اقتصاد به سرمایه گذاری نگاه کنیم، تامین مالی یکی از زیرشاخه‌های سرمایه گذاری است که هم در داخل و هم خارج از کشور به تعامل نیاز دارد. متاسفانه در سال‌های اخیر نرخ تشکیل سرمایه ثابت در کشور منفی ۵ درصد بوده است و این یعنی ما در حال از دست دادن سرمایه‌های گذشته هستیم و زمانی که این اتفاق می‌افتد شرایط تامین مالی بحرانی می‌شود.

پروان تاکید کرد: به نظر من، امروز بزرگ‌ترین چالش تامین مالی در بخش بین المللی است. همه می‌دانیم تمام سرمایه‌گذاری‌های موفقی که در کشور انجام شده و به توسعه پایدار منجر شده‌اند، محصول تامین مالی‌هایی بوده که از کانال‌های جهانی صورت گرفته است و این اتفاق پیشرفت کشور را به دنبال داشته است.

معاون امور مالی و اداری تاصیکو تصریح کرد: در حال حاضر که کشورمان با تحریم‌های ظالمانه مواجه است، این کانال بر روی ما بسته و باعث شده است که سایر نقدینگی‌ها ناگزیر به سمت نقدینگی‌های در جریان تولید حرکت کند و دلیل آن نیز این است که بنگاه‌های اقتصادی به جای استفاده از اهرم‌های بانکی همچون گشایش LC یا پرداخت‌های فیوچرز، به سمت تامین مواد اولیه و تامین قطعات از طریق خرید به صورت نقد و ادونس رفته‌اند و همین امر باعث می‌شود تا قابلیت تامین مالی پروژه‌ها را از دست بدهیم.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: امروز مهم‌ترین موضوعی که مطرح است، بحث گشایش‌های بین المللی است که اخیرا اتفاقات خوبی در این بخش افتاده و امید داریم این روند موفقیت آمیز باشد و بتواند مشکلات پیش رو را حل کند.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده