تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۹
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۰۹۴۵۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

شورای رقابت قیمت محصولات مونتاژی را اعلام کرد؟

‌می‌متالز - طبق اعلام برخی منابع خبری، قرار بود شورای رقابت در جلسه‌ای که امروز ۱۷ تیرماه برگزار شد، قیمت خودرو‌های داخلی و مونتاژی را مشخص کند. اما نتیجه این جلسه چه بود؟

به گزارش می‌متالز، طبق آخرین اخباری که روز‌های پایانی هفته گذشته منتشر شد، قرار بود در جلسه روز شنبه ۱۷ تیرماه تجدید نظر قیمت‌های اعلامی شورای رقابت روی قیمت خودرو‌های مونتاژی اعمال شود.

از سوی دیگر برخی از مونتاژکاران همانند کرمان موتور به دلیل جلسه امروز این شورا، فروش و تکمیل وجه محصولات خود را تا زمان نهایی شدن نتیجه جلسه به تعویق انداختند. اما نتیجه جلسه شورای رقابت چه بود؟ آیا قیمت‌های جدیدی از سوی این شورا اعلام شد؟

تمام خودروساز‌ها موظف هستند از قیمت‌های رسمی شورا پیروی کنند

سپهر دادجوی توکلی، دبیر کل روابط عمومی شورای رقابت در رابطه با اعلام جدید قیمت‌ها از سوی شورا گفت: قراری مبنی‌بر اعلام قیمت جدید برای خودرو‌ها در جلسه امروز شورای رقابت نبود. این اخبار، از سوی رسانه‌ها منتشر می‌شود و شورا درصورتی که قیمت جدیدی تصویب کند، به‌صورت علنی اعلام خواهد کرد. به طور عادی اعضای شورای رقابت هر هفته شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها جلسه دارند و یکی از موضوعات این جلسه‌ها بحث خودرو و قیمت خودرو است. اما فعلاً تصمیم جدیدی مبنی‌بر تغییر قیمت‌ها گرفته نشده است.

خریداران با چه قیمتی اقدام به تکمیل وجه می‌کنند؟

توکلی ادامه داد: از تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ که آخرین قیمت محصولات از سوی شورای رقابت اعلام شد، خودروسازان موظف هستند محصولات خود را دقیقاً با همین قیمت به فروش برسانند. شورای رقابت شدیداً پیگیر قیمت‌های فروشی محصولات خودروسازان بوده و درصورتی که ثابت شود مبلغ بالاتری نسبت به قیمت اعلامی این شورا از مصرف کننده دریافت کرده‌اند، با آنان برخورد خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده