تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۳۰۹۵۲۵
سرویس خبر : زمین شناسی

ایمیدرو در اکتشافات معادن زنجان سرمایه گذاری می‌کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به وضعیت کنونی معادن استان زنجان اشاره کرد و گفت: بخشی از معادن این استان فعال بوده، اما بخشی دیگر مشکلاتی در اکتشاف دارند که مقرر شد ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) حجم زیادی از سرمایه گذاری خود را به این موضوع اختصاص دهد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری روز یکشنبه افزود: ایمیدرو اکتشافات و حفاری‌های جدیدی را با عمق بیشتر، سرلوحه برنامه‌های خود قرار می‌دهد که با این اقدام می‌توان به فعال بودن معادن استان در سال‌های آینده امیدوار بود.

وی، یکی از عمده مشکلات معادن استان زنجان را هزینه بالای اکتشاف عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه همین مساله موجب شد آنگونه که باید و شاید بخش خصوصی پای کار نباشد.

این مسوول ابراز امیدواری کرد که همکاری ایمیدرو در این زمینه به فعال شدن هرچه بیشتر حوزه معادن استان منجر و چشم انداز بهتری در این خصوص فراهم شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به موضوع پسماند روی در استان نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شد پسماند روی استان از طریق مزایده به فروش برسد و منافع حاصل از این واگذاری به عنوان یک معدن حقوق دولتی اخذ و برای شهر زنجان هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین متقاضیان می‌توانند در این مزایده شرکت کنند و با چارچوبی که در مزایده قید شده است نسبت به بهره برداری و فروش ماده معدنی اقدام و حقوق دولتی آن را نیز پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده