تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۰۹۵۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ارزش صادرات زغال سنگ استرالیا کاهش می‌یابد

‌می‌متالز - انتظار می‌رود ارزش صادرات فلزات وابسته به انرژی‌های جدید استرالیا بالاتر از زغال سنگ حرارتی باشد، زغال ستک سوخت آلاینده‌ای است که پایه اصلی تولید برق در بیشترنقاط آسیا است.

به گزارش می‌متالز، پیش‌بینی می‌شود که صادرات فلزات مورد استفاده در انتقال انرژی در سال مالی که از اول جولای آغاز شد، در استرالیا بالای ۲۶.۶ میلیارد دلار باقی بماند. در مقابل انتظار می‌رود صادرات زغال سنگ حرارتی در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به ۳۸ میلیارد دلار استرالیا کاهش یابد که نسبت به ۶۴ میلیارد دلار استرالیا در سال قبل کاهش یافته است. استرالیا بزرگترین صادرکننده لیتیوم جهان است و رتبه چهارم را در صادرات مس دارد.

این کشور همچنین بزرگترین تولیدکننده بوکسیت در جهان است که ماده اولیه اصلی تولید آلومینیوم است و سومین تولیدکننده بزرگ منگنز و پنجمین تولیدکننده نیکل است.

قابل ذکر است استرالیا دومین صادرکننده بزرگ زغال سنگ حرارتی در جهان پس از اندونزی است و بزرگترین صادرکننده زغال سنگ متالورژی است که عمدتاً برای تولید فولاد استفاده می‌شود.

گرچه حجم صادرات زغال سنگ استرالیا از ۱۷۸ میلیون تن به ۲۰۱ میلیون تن می‌رسد، ولی با توجه به این که رشد شدید قیمت ناشی از جنگ روسیه در اوکراین دیگر آرام شده و قیمت نسبت به اوج ۳۰۳ دلار به میانگین ۱۵۸ دلار در هر تن برای سال مالی جاری می‌رسد در نتیجه ارزش صادراتی آن نیز کم می‌شود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده