تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۴:۱۰
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۰۹۹۵۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

نوآوری در خودرو‌های الکتریکی عامل سقوط شد

‌می‌متالز - نوآوری در خودرو‌های الکتریکی پتانسیل رشد تقاضای مس را کاهش می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، تحلیلگران صنعت خودرو اظهار کردند که خودرو‌های الکتریکی جدید تسلا و رقبا برای کارآیی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که میزان استفاده از مس را کاهش می‌دهد و این تغییرات می‌تواند رشد تقاضا را برای این فلز محدود کند، زیرا نسل بعدی خودرو‌های برقی وارد بازار می‌شود.

افزایش شدید فروش خودرو‌های برقی با توجه به رشد در چین، به این معنی است که تقاضا برای فلز مس تا پایان دهه به رشد خود ادامه خواهد داد، اما بر اساس دو پیش‌بینی اخیر، نوآوری در خودرو‌های الکتریکی به عنوان یک عامل محدودکننده ظاهر شده است.

خودرو‌های الکتریکی تا ۸۰ کیلوگرم مس و چهار برابر مقدار مصرف‌شده در یک وسیله نقلیه موتور احتراقی معمولی استفاده می‌کنند. گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد که خودرو‌های الکتریکی دو سوم رشد تقاضای جهانی مس در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند، اما سازندگان خودرو‌های الکتریکی و باتری راه‌هایی پیدا کرده‌اند که مس کمتری برای هر وسیله نقلیه مورد نیاز است.

محققان تخمین خود را برای استفاده از مس در خودرو‌های برقی به ۵۱ تا ۵۶ کیلوگرم تا سال ۲۰۳۰ کاهش دادند. این در مقایسه با پیش‌بینی قبلی ۶۵ تا۶۶ کیلوگرم در مدت مشابه کاهش است. گلدمن ساکس تخمین زده است که مس در یک خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ به ۶۵ کیلوگرم در هر وسیله نقلیه در مقایسه با برآورد ۷۳ کیلوگرم در سال گذشته کاهش می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود که تقاضای مس برای خودرو‌های برقی در سال جاری یک میلیون تن و تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۸ میلیون تن برسد.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان انتظار دارند که خودرو‌های برقی و پلاگین هیبریدی ۴۲ درصد از خودرو‌های فروخته شده در سطح جهان را در سال ۲۰۳۰ به خود اختصاص دهند که در مقایسه با پیش‌بینی یک سوم پیش‌بینی‌شده قبلی، بیشتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده